۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۷۲۹۹۵
آیت الله رشاد:

رعایت حریم مسؤولان نظام مورد تأکید جدی رهبر معظم انقلاب است

رعایت حریم مسؤولان نظام مورد تأکید جدی رهبر معظم انقلاب است
رعایت حریم مسؤولان نظام مورد تأکید جدی رهبر معظم انقلاب است و باید بجد هم رعایت شود، البته این بدان معنا نیست که مسؤولان هر کاری بکنند از مصونیت بی حد و حصر برخوردارند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت الله علی اکبر رشاد رییس و مؤسس این پژوهشگاه در ابتدای درس خارج پنج شنبه گفت: افتراء غیر از انتقاد است، انتقاد حق هرکسی است اما هیچکس حق افتراء بستن به غیر را ندارد حتی اگر طرف انتقاد منتقد کافر و منافق باشد، شرعا افتراء بستن به اهل کفر و اصحاب نفاق هم حرام است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: نباید انتقاد با انتقام خلط شود، و نقد از نفی، ماهیتا و غایتا متفاوت است، غرض از نقد و انتقاد اصلاح و نهی از منکر است.

آیت الله رشاد تصریح داشت: رعایت حریم مقامات و مسؤولان نظام مورد تأکید جدی رهبر معظم انقلاب دام ظله است و باید بجد هم رعایت شود، البته این بدان معنا نیست که مسؤولان هر کاری بکنند از مصونیت بی حد و حصر برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: ما طلبه ها بیش از سایر اقشار باید پایبند منطق و اخلاق نقد و امر به معروف و نهی از منکر باشیم، طرح مطالب ناصواب و به شیوه ناصواب تر قبیح مضاعف است.

آیت الله رشاد بیان داشت: صدا و سیما باید با تدابیر شایسته و تدوین شیوه نامه های مناسب و توجیه افرادی که این تریبون ملی را در اختیار آنها قرار می دهد، از وقوع موارد دور از منطق و اخلاق در برنامه های خود پیشگیری نماید تا هر از چندی شاهد رخدادهای دور از منطق و اخلاق و موازین شرعی در برنامه نباشیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
این مانع انچام وظیفه مسئولان نیست.
0
0
ناشناس
United States
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
مردم بيان می کنند وباور دارند حوزه‌ را در جایگاه‌های حساس وکرسی های تصمیم گیری مسئولان بی بصيرت ، یا دنيا طلب‌ و محافظه‌کار که‌ با رهبری‌ در عمل همراه نیستند گرفته اند ....
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
چرا دادگاه برادر جهانگیری در بانک گردشگری ، ولی الله سیف در بانک مرکزی و جلسه دوم محاکمه احمد عراقچی برگزار نمیشه؟!!!
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
با درود و سلام بر حضرت آیت الله رشاد دامت برکاته ، از فرمایش های متین و سازنده ی آن بزر گوار بهره مند شدم خدای تعالی بر عمر و عزتشان بیفزاید. من تلف کردم تمام عمر خویش __زان ندارم جز سفیدیهای ریش __تا نکردیم دل تهی از چرک و کین __کی قدم خواهیم گذاشت در راه دین ؟__گر سعادت طالبی عبرت بگیر __مثل من نه، سعی کند آدم بمیر .
ملتمس دعای خوانندگان عزیز ، با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
لطفاََ اصلاح بفرمائید «مثل من نه ، سعی کن آدم بمیر » درت است . متشکرم
0
0