۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۷۲۹۹۶

پیام محکومیت علمای پاکستان درپی انفجار بغداد

پیام محکومیت علمای پاکستان درپی انفجار بغداد
علمای پاکستان با صدور پیام هایی انفجار بغداد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان عراقی شد را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله حافظ ریاض حسین نجفی رییس سازمان حوزه و مدارس علمیه شیعه پاکستان و حجت الاسلام دکتر سید محمد نجفی رییس جامعه مدینة العلم اسلام آباد پاکستان، با صدور پیام هایی انفجار بغداد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان عراقی شد را به شدت محکوم کردند.

در پیام آیت الله نجفی آمده است: تروریست های بین المللی یک بار دیگر با انجام عملیات انفجاری در منطقه الطیران بغداد، ده ها مردم بی گناه را به خاک و خون کشیدند، این اقدام تروریستی دل میلیون ها مردم جهان را به درد آورده است.

وی ادامه داد: بنده به خانواده های کشته شدگان، بازماندگان حادثه، دولت و ملت عراق عرض تسلیت می کنم و برای زخمی های حادثه آرزوی سلامتی و صحت هرچه زودتر را دارم.

دکتر سید محمد نجفی در پیام خود انفجار بغداد پایتخت عراق را تاسف برانگیز خواند و گفت: این اقدامات تروریستی هرچه بیشتر محکوم شود کم است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که دشمنان اسلام هنوز هم مشغول فعالیت های ضد اسلامی اند، گفت: کسانیکه خون مسلمانان و بی گناهان را می ریزند بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند.

وی تاکید کرد: بنده در این لحظه غم و اندوه در کنار مردم عراق هستم و به خانواده ها و بازماندگان حادثه تروریستی عرض تسلیت می گویم و از خداوند متعال می خواهم که بحق سید العرب و العجم حضرت محمد مصطفی و اهل بیت پاکش علیهم السلام به آنان صبر عطا کند و به زخمی های حادثه سلامتی کامل عنایت فرماید.

یاد آوری می شود که روز گذشته انفجار انتحاری در بغداد 32 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

این دو انفجار انتحاری در یک بازار شلوغ در مرکز بغداد بوده که به گزارش منابع عراقی باعث زخمی شدن 110 نفر شده است.

منابع خبری می‌گویند احتمال افزایش شمار قربانیان انفجار بغداد وجود دارد.

پلیس و شاهدان می‌گویند این دو انفجار پشت سر هم در بازار میدان طیران صورت گرفته است.

سخنگوی ارتش گفته است بمب گذاران انتحاری در حالی که نیروهای پلیس در تعقیب آنها بودند، خود را در یک بازار لباس در میدان طیران در باب الشرقی منفجر کردند.

داعش بعد از نیمه شب طی بیانیه ای که در کانال های تبلیغاتی خود پست کرد مدعی این حملات شد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق حمله پنجشنبه را محکوم کرده و گفته است که دولت "با قوت مقابل تلاش ها برای بی ثبات کردن کشور می ایستد."

این اولین حمله انتحاری در بغداد در یک سال و نیم گذشته است. سه سال پیش انفجار انتحاری در این میدان جان 32 نفر را گرفت./988/

پیام محکومیت علمای پاکستان به انفجار بغداد

ارسال نظرات