۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۷۳۰۲۹
با حضور ویدئو کنفرانسی قالیباف؛

دفتر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در قم افتتاح شد

دفتر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در قم افتتاح شد
آیین افتتاح دفتر مرکز پژوهش های مجلس در قم با سخنرانی قالیباف از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور حجج اسلام والمسلمین میرمعزی و پارسانیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیین افتتاح دفتر مرکز پژوهش های مجلس در قم پیش از ظهر امروز با سخنرانی قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور حجج اسلام والمسلمین میرمعزی و حمید پارسانیا و جمعی از مسؤولان و رؤسای کمیته های این دفتر برگزار شد.

قالیباف در این مراسم تأکید کرد: مرکز پژوهش های اسلامی مجلس اهمیت تحولی برای مجلس و کشور دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس هم وظیفه پژوهش های بنیادین دینی و شرعی را عهده دارد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی در این جلسه با بیان اینکه باید از ظرفیت علمی حوزه برای وضع قوانین بر مبنای اسلامیت حکومت استفاده کنیم، گفت: امروز حوزه عزم خود را برای کمک به وضعیت قانونگذاری در مجلس به ویژه مرکز پژوهش ها جزم کرده است.

رییس مرکز تخصصی اقتصاد دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ظرفیت های حوزه در زمینه کمک به بحث قانونگذاری در مجلس عنوان کرد: حوزه علمیه با دارا بودن ۶۸ مرکز تخصصی، ۳ هزار پژوهشگر، ۲۰۰ مرکز پژوهشی، ۲۱ انجمن علمی و ۱۸۸ نشریه ظرفیت بالایی در کمک کردن به مجلس شورای اسلامی در وضع قوانین دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا نیز در این مراسم این مرکز را کمک کننده مجلس شورای اسلامی در مباحث نظری علوم در وضع قوانین توصیف کرد و با اشاره به رویکرد مبنایی و درازمدت آن تصریح کرد: این مرکز سعی دارد مسائل کلان و راهبردی و کاربردی مجلس را مورد توجه قرار دهد و از پرداختن به مسائل روزمره پرهیز کند.

رییس کمیته فرهنگی، آموزش و اجتماعی دفتر قم مرکز پزوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وضعیت حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب باید متفاوت از قبل از آن بوده و در چهل سال دوم باید ورود جدی تر به مساله پژوهش داشته باشد.

گفتنی است، علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این مراسم تأکید کرد: این مرکز تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت های حوزه بتواند مجلس شورای اسلامی را در وضع قوانین یاری دهد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات