۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۷۳۰۶۰
یادداشت؛

ادبیات منقلی به خود رییس جمهور برگشت

ادبیات منقلی به خود رییس جمهور برگشت
برای اولین بار رئیس جمهور از ادبیات منقلی استفاده کرد و همچنین در این هشت سال مرزهای توهین را جا به جا و توهین‌های مختلفی به منتقدین نثار کرد.

حجت الاسلام احمد جهان بزرگی در اظهارات خود از ادبیاتی به کار بردند که می‌توانست مفهوم انتقاد را بهتر منتقل کند اما گاهی فضایی بر شرایط فرهنگ و جامعه مستولی می‌شود که ناگزیر از رفتارهای مختلف می‌شویم و این عمل تبدیل به یک اتفاق غیر ارادی می‌شود.

برای اولین بار رئیس جمهور جناب آقای روحانی از ادبیات منقلی استفاده کرد و همچنین در این هشت سال مرزهای توهین را جابه جا نمود و توهین‌های مختلفی همچون هوچی‌باز، بی عقل، کم سواد، بی شناسنامه، بیکار، عصر حجری و نزدیک به 53 برچسب دیگر به منتقدین رئیس جمهور نثار شد.

هرچند در میان این حجم از توهین که از قضا در تلویزیون جمهوری اسلامی نیز پخش شد و تنها یک واکنش در سطح و طرازی نه به وسعت توهین‌های رئیس جمهور بیان می‌شود، شاید ناگزیر می‌کند که کمی تامل کنیم که ریشه تقصیر کجاست و مردم بیشتر خود را با ادبیات حکمرانی همچون رئیس جمهور تنظیم می‌کنند یا نه؟

نکته مهم اینجاست که برای ما امام عزیزمان فصل الخطاب است و مرزها را ایشان بیان می‌کنند، رهبر انقلاب فرمودند: ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتارها و هتک حرمت، روش امریکایی‌ها است که در مناظره ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند.

حجت الاسلام جهان بزرگی از اساتید حوزه و دانشگاه است و خدمات شایانی در عرصه علمی به کشور انجام داده است و بدون شک قدردان زحمات ایشان هستیم، ایشان باید مراقبت کنند که آن کسی که از ادبیات منقلی استفاده کرده، خود متهم است و ما نباید در دام این جریان بیفتیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه واقعی نه پول پرست
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
یعنی هر کس هر غلطی کرد برای شمام جایزه یه غلطی بکنی بدتر از غلط اون شخص ؟؟؟؟؟ شما ها فقه خوندید ؟؟؟ خاک هفت خرابه بر سر تون که آخرت خودتون رو به دنیا می فروشید ؟؟؟ چند میگیرید بابت اینکه برای رسیدن به هدفتون وسیله رو توجیح کنید؟؟؟؟
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
ادب نقد آداب دارد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
جماعتی نان به نرخ روز خور ، همچون سال های ۹۲ و ۹۶ که با اسم رمز برجام یک مردم را با دوز کلک پای صندوق منافع شخصی شان کشاندن، درحال حاضر و با آمدن رئیس جمهور جدید امریکا-بایدن قصد دارند همان فتنه را دوباره با جنگی زرگری درمیان خود پیاده سازی کرده، و بر خلاف نظر صریح مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که بارها فرموده اند می بایستی دولتی جوان و انقلابی سکان اجرایی کشور را در گام دوم انقلاب در دست بگیرد. همچون سال های ۸۸ و ۹۲ و ۹۶ قصد دارند با فتنه ای کثیف و از پیش تنظیم شده دوباره شانس در قدرت ماندن و آوردن آرمان های مردم و جوانان را پای قربانگاه امیال و منافع شخصی خود و ژن کثیف شان امتحان کرده و چوب حراج به آبرو و حیثیت نظام بزنند این در حالیست که برای مردم به اثبات رسیده این قوم منفعت طلب هیچگاه حاضر نبوده ، نیستند و نخواهند بود که امیال و منافع شخصی خود و اقوام نزدیکشان را قربانی منافع عموم مردم نمایند.در هر حال بنظر می رسد که الارغم تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور صیانت از حقوق مردم و جلوگیری از فتنه و نیرینگی که در بودجه ۱۴۰۰ بمنظور رسیدن به اهداف سیاسی خاص تنظیم گردیده بود، نیاز مبرم در همراهی قوه عدالیه در شناساندن و نمایاندن اهداف پلید و پشت پرده این جریان فتنه گر و منفعت طلب که دستشان در طول سالهای گذشته در فسادهای مختلفی که در طول جنگ اقتصادی و فشار حداکثری دشمن بر نظام و مردم در همراهی با دولت امریکا صورت گرفته برای مردم نمایان گردد.
2
1