۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۷۳۰۹۲

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
خبر خوب مجلس برای سربازان، آقای آشنا! حق نداری کل مجلس را اینگونه خطاب کنی، صدور مجوز تزریق واکسن برای ۱۴ داوطلب دیگر، آیا برخورد جریان انقلابی هم مثل اصلاح طلبان خواهد بود؟ بخشی از تازه های شبکه های امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، خبر خوب مجلس برای سربازان، آقای آشنا! حق نداری کل مجلس را اینگونه خطاب کنی، صدور مجوز تزریق واکسن برای ۱۴ داوطلب دیگر، آیا برخورد جریان انقلابی هم مثل اصلاح طلبان خواهد بود؟ بخشی از تازه های شبکه های امروز است.

 

خبر خوب مجلس برای سربازان، آقای آشنا!

محسن دهنوی نماینده مجلس در توییتی نوشت: امروز در جلسه پرچالش کمیسیون تلفیق تصویب کردیم حقوق و مزایای سربازان در سال آینده معادل ۷۵٪ یک پایور (همان چیزی که در قانون پیش‌بینی شده) و چند برابر امسال شود.

حق سرباز را باید بدون منت به او بدهیم و سپاس‌گزارش باشیم.

این مصوبه، مقدمه‌ای‌ست بر ایجاد سازوکارهای سربازی حرفه‌ای

 

حق نداری کل مجلس را اینگونه خطاب کنی

سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی درباره اظهارنظر آشنا در ماجرای سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور در کانال تلگرامی خود نوشت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حتما به ماجرای آقای عنابستانی رسیدگی خواهد کرد. رسانه‌های انقلابی هم فردا تیتر نخواهند زد که اصل مجلس نشانه است. اما مشاور رئیس‌جمهوری که خود و کابینه‌اش از این موارد فراوان در کارنامه دارند، حق ندارد کل مجلس و بلکه کل یک جریان را اینگونه خطاب کند.

 

صدور مجوز تزریق واکسن برای ۱۴ داوطلب دیگر

حجت نیکی ملکی سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام در توییتی نوشت: پس از بررسی سلامت ۲۱ داوطلبی که واکسن کرونا تولید شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به آنها تزریق شده است و تایید سلامت داوطلبان، مجوز تزریق برای ۱۴ داوطلب دیگر صادر گردید.

 

 

 

آیا برخورد جریان انقلابی هم مثل اصلاح طلبان خواهد بود؟

مالک شریعتی، نماینده مجلس درباره سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور در توییتر نوشت: اگر ماجرا اثبات شود، جریان انقلابی تقوای جمعی خود را نشان خواهد داد.

نه مثل حمایت تمام قد اصلاح طلبان از همسرکشی نجفی و خطای نماینده مجلس دهم.

...اما از خدا بخواهیم در همه لحظات زندگی، به همه ما کمک کند دچار غفلت و خطا نشویم.

 


بایدن کدام سیاست‌های ترامپ را ادامه می‌دهد؟

ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: درحالی‌که مسلماً بایدن برخی رویکردهای دولت ترامپ در سیاست خارجی را تغییر خواهد داد اما در تغییر برخی سیاست‌های دولت قبل تعجیل نخواهد کرد. به‌عنوان‌مثال بازگشت به پیمان زیست‌محیطی پاریس یا عضویت مجدد در سازمان بهداشت جهانی به‌سرعت صورت پذیرفت؛ برخی اقدامات ترامپ مانند ممنوعیت سفر به آمریکا از مبدأ برخی کشورهای اسلامی یا مقررات سخت‌گیرانه مهاجرتی، توسط فرمان اجرایی جدید لغو شدند اما درنهایت دولت بایدن برخی سیاست‌های ترامپ را همچنان ادامه خواهد داد. به‌عنوان نمونه بنابر اظهارات نامزدهای تصدی مناصب مختلف در جلسات استماع کنگره، نظیر بلینکن وزیر خارجه پیشنهادی وی، دولت بایدن بیت‌المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی دانسته یا خوان گایدو را رئیس‌جمهور مشروع دوره انتقالی ونزوئلا می‌داند، همچنین بایدن در مقطع فعلی تغییر اساسی در جنگ تجاری و تعرفه‌ای با چین ایجاد نخواهد کرد. در همین راستا بایدن نیز مخالف احداث خط لوله نورد استریم دو، بین روسیه و آلمان است و به اوکراین سلاح‌های تهاجمی خواهد فروخت.

از سوی دیگر بنابر سنت دمکرات‌ها، تأکید بایدن بر مسئله حقوق بشر بیشتر است. بنا بر اظهارات بلینکن قرار است در موردحمایت از سعودی‌ها در مورد حملات به یمن و نیز قرار گرفتن حوثی‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی تجدیدنظر صورت پذیرد. آوریل هینز مدیر اطلاعات ملی بایدن نیز اعلام کرد گزارش قتل قاشقچی را که بن سلمان را عامل آن می‌داند از طبقه‌بندی خارج خواهد کرد.

مقامات جدید دولت آمریکا بازگشت به برجام را مشروط به بازگشت ایران دانسته و این مسیر را پیچیده می‌خوانند و معتقدند باید در این مسیر با هم‌پیمانان منطقه‌ای خود و رژیم صهیونیستی مشورت نمایند و درنهایت معتقدند توافق با ایران باید شامل برنامه منطقه‌ای و موشکی نیز شود.

درنهایت رویکرد بایدن بازگشت به چندجانبه گرایی است اما تغییر رویکردها در بسیاری از حوزه‌ها به‌سرعت انجام نخواهد شد و صرفا جنبه تاکتیکی خواهد داشت. بایدن تلاش می‌کند تغییرات موردنظرش در سیاست خارجی را در حوزه های کلان، در امتداد و تداوم سیاست‌های ترامپ تعریف نماید.

 


لطفا موضع‎تان درباره قاتل خانم استاد را هم منتشر کنید

محمدسعید احدیان، مشاور سیاسی قالیباف در واکنش به اظهارات آشنا طی توییتی نوشت: موضع تان درباره قاتل خانم استاد را هم منتشر می کنید تا ببینیم حق اظهار نظر درباره عنابستانی را دارید؟

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات