۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۷۳۰۹۸
از سوی خبرگزاری رسا؛

پویش "خاطرات من از علامه مصباح" کلید خورد

پویش
خبرگزاری رسا قصد دارد با راه‌اندازی پویشی در پاسداشت اندیشه، منش و روش علامه مصباح بکوشد و از این رو به گردآوری خاطرات و سخنان افراد درباره این عالم ربانی خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خاطرات علما و دانستن زندگی‌نامه آن‌ها یکی از روش‌های علاقه‌مندی افراد به علم است. در مقدمه کتاب شیعه در اسلام زندگی‌نامه خودش نوشته علامه طباطبایی وجود دارد که همیشه اساتید حوزه علمیه به طلاب توصیه می‌کنند تا این بخش را بخوانند تا علاقه طلاب به تحصیل افزایش یابد.

مرحوم علامه مصباح نیز یکی از علمایی است که خواندن زندگی‌نامه او به عنوان یک مطلب راهگشا برای عبور از دروازه‌های علم و رسیدن به قله علامه شدن است. این بزرگواران با همت و پشتکاری که از علمای قدیم وام گرفتند به قله‌های بالای علم و دانش رسیدند. البته علم و دانشی که همراه با تهذیب و خودسازی بوده؛ نه اینکه مانند دانشمندان غربی تنها برای اینکه عریضه‌شان خالی نباشد به میدان آمده‌اند.

از این رو پویش پاسداشت اندیشه، منش و روش علامه مصباح توسط سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا دنبال می‌شود و این خبرگزاری از طلاب و افرادی که خاطره‌ای از هم‌نشینی و هم‌نفسی با این عالم وارسته و ربانی را داشته‌اند را مشتاقانه گردآوری و منتشر خواهد ساخت تا ادای دینی به زحمات بی‌منت و تلاش‌های آن دانشمند و علامه دهر باشد.

البته در پویش حاضر به سراغ اطرافیان، نزدیکان و شاگردان این عالم و فقیه بصیر خواهیم رفت و بیانات آن عزیزان را درباره تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و اندیشه پرفروغ علامه مصباح گردآوری، تنظیم و به مخاطبان محترم ارائه خواهیم کرد. امید است تا با این فعالیت مورد توجه و شفاعت این عالم ربانی قرار بگیریم. افرادی که تمایل به ارسال خاطرات و مطالب خود دارند می‌توانند از طریق آی‌دی @admin_rasa  در ایتا، مطالب خود را برای ما ارسال نمایند.

 

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
درود بر رسا بخاطر این ابتکار ارزشمندتان
0
0