۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۷۳۱۸۰

بچه‌های مسجد، مصداق بارز افسران جنگ نرم

بچه‌های مسجد، مصداق بارز افسران جنگ نرم
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های «فهما» در طرح ملی «ایران قوی» گفت: بچه‌های مسجد مصداق بارز افسران جنگ نرم هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های «فهما» در طرح ملی «ایران قوی»، بچه‌های مسجد را مصداق بارز افسران جنگ نرم توصیف کرد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح تا ۲۲ بهمن‌ماه فرصت دارند و این زمان تمدید نمی‌شود. 

به گزارشی حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد با اشاره به روند برگزاری دومین رویداد ملی فهما با محور طرح «ایران قوی» گفت: تلاش‌های بچه‌های مسجد در این دوره بسیار قابل توجه بود، از این جهت که تجربیات سال گذشته وجود داشت و کانون‌ها توانستند بر اساس نوع عملکرد خود و آنچه در «فهما یک» اتفاق افتاد با نگرش تازه‌ای اقدام به ثبت آثار در سامانه بچه‌های مسجد کنند. 
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور ادامه داد: با توجه به این مساله آثار متعددی در رواق‌های دوازده‌گانه از سوی کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شد و همچنان نیز این فرصت تا ساعت ۱۲ شب ۲۲ بهمن‌ماه وجود دارد اما پس از آن شرکت در طرح تمدید نخواهد شد. 
 
وی با اشاره به بررسی و ارزیابی آثار ارسال شده به سامانه بچه‌های مسجد گفت: این روند تا ۱۰ اسفند از سوی هیات داوران صورت گرفته و برگزیدگان طرح ملی ایران قوی روز ۱۸ اسفند همزمان با سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور معرفی می‌شوند. 
 
ارزانی با بیان اینکه دایره برگزیدگان این دوره از رویداد فهما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح ملی ایران قوی محور فعالیت‌های کانون‌ها در سال جاری محسوب می‌شود، در نتیجه بر ‌اساس این طرح و رواق‌های تعریف شده در آن برگزیدگان متعددی خواهیم داشت.  وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور به حداقل رسید اما با این وجود تاکنون ۴۲ میلیون امتیاز در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده که قابل توجه است و تا پایان طرح نیز افزایش می‌یابد. 
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به ارائه گزارش آماری از عملکرد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در سراسر کشور پرداخت و گفت: تعداد ۲۵۹ باب کانون بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار امتیاز کسب کردند، در این میان ۲ کانون بالای ۱۵ هزار امتیاز را به دست آوردند.  رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در بخش دیگری از مباحث خود ضمن تقدیر از فعالیت‌های خالصانه اعضای کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۹۹۲ کانون در کشور تاسیس شده و قطعا تا پایان طرح ملی ایران قوی این تعداد فراتر از ۲۶ هزار کانون می‌رود؛ در این میان آنچه مسلم است مجاهدت و تلاش بی‌شائبه بچه‌های مسجد است؛ نوجوانان و جوانانی که براستی به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم هستند. 
 
ارزانی در ادامه خبر از صدور ۷۲۰۰ مجوز الکترونیکی برای کانون‌های فهما در سراسر کشور داد و تصریح کرد: آنچه در سامانه بچه‌های مسجد اتفاق افتاد یک انقلاب در حوزه فعالیت‌های مسجدی است، چراکه هر کانون فرهنگی- هنری باید اطلاعات جامعی را از مسجد و کانون در سامانه ارائه کند که از جمله آنها می‌توان به معرفی روحانی مسجد، مدرک تحصیلی اعضای کانون و بسیج اشاره کرد. 
 
وی ادامه داد: تاکنون در سطح کشور و ذیل طرح ملی ایران قوی، بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان از سوی کانون‌های فرهنگی- هنری برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مسجدی هزینه شده است که این رقم طبق برآوردها تا پایان طرح به بالاتر از ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. 
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد: زیست‌بوم بچه‌های مسجد به گونه‌ای گسترش یابد که فعالان مسجدی این فضا را خانه خود بدانند و در راستای توسعه فعالیت‌های خود بویژه در عرصه بین‌الملل تعامل مضاعفی با یکدیگر داشته باشند.
ارسال نظرات