۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۶۷۳۱۹۲
حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی:

طلاب قدردان و شکرگزار نعمت طلبگی باشند

طلاب قدردان و شکرگزار نعمت طلبگی باشند
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید طلاب شکرگزار نعمت طلبگی خود باشند، گفت: طلاب با صبر و استقامت در برابر توهین ها، اهتمام ویژه‌ای به دروس حوزوی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مجاهدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امروز در نشست اخلاقی که با موضوع شکر نعمت طلبگی در مدرسه شهید صدوقی برگزار شد، به تبیین و ضرورت شکرگزاری در نعمات الهی پرداخت و گفت: نعمت تندرستی، عقل ایمان و ولایت از بزرگترین نعمت های است که خدواند به بشریت داده است و انسان باید شکرگزار این نعمات الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی بیان کرد: هر چقدر نعمت با ارزش تر و بزرگتر و همچنین از نعمت نظر کمی و تعداد نیز بیشتر باشد، باید شکرگزاری آن نیز بیشتر شود؛ از این رو به برخی افراد و عنایت ویژه ای شده که در مسیر و زی طلبگی قرار گرفته اند.

وی نعمت طلبگی را مهمترین نعمتی دانست که خدا به افراد خاص عطا می کند؛ گفت: قبل از انقلاب طلاب از نظر اقتصادی و معیشت اوضاع نا به سامانی داشتند و حتی برخی طلاب پول برای خرید غذا خود نداشتند؛ اما به دروس طلبگی خود با دقت و اهتمام ویژه ای مطالعه می کردند و اهل تهجد شبانه بودند؛ از این رو مدارس و حوزه های علمیه با کمترین هزینه اما بیشترین بازدهی را داشتند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب و روحانیون در برابر رژیم ستم شاهی و ساواک ایستادگی کردند، ابراز داشت: قبل از انقلاب طلاب مدارس علمیه امنیت جانی نداشتند؛ به گونه ای که مدرسه علمیه حقانی حدود 90 طلبه داشت که 40 نفر ان را به جرم سیاسی دستگیر می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی اظهار کرد: برخی طلاب بیش از 12 ساعت تحت شکنجه ساواک بودند، و سالیانی در زندان ها رژیم ستم شاهی به سر می بردند؛ اما بعد از آزادی از زندان ها ساواک، شادتر و با روحیه تر در دروس حوزوی شرکت می کردند.

وی با بیان اینکه نباید طلاب از متلک برخی اشخاص ناراحت شوند و باید آنها در برابر این گونه ها رفتارهای ناشایست صبر و استقامت داشته باشند، گفت: نباید هدف از دروس طلبگی کسب پست، مقام و درآمد باشد؛ بلکه هدف از طلبگی خادم دین، امام زمان و خدمت مردم باشد و این امر با صبر در برابر تحقیر ها و توهین های ناشایست محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی با بیان این که باید حوزه بر اساس نظم و برنامه ریزی پیش برود؛ افزود: امروز امکانات برای مدارس و حوزه های علمیه مناسب و پیشرفت کرده است؛ بنابراین با امکانات مناسبی که در اختیار طلاب قرار گرفته است به دروس حوزوی اهتمام ویژه ای داشته باشند و قدردان و شکرگزار نعمت طلبگی باشند.  

وی به طلاب توصیه کرد که بر خواندن ادعیه و زیارت های معصومین اهتمام ویژه داشته باشند و ابراز داشت: شیخ انصاری از ابتدای تکلیف تا آخر عمر خود زیارت عاشورا، نماز جعفر طیار و زیارت جامعه کبیره را ترک نکردند./998/پ۲۰۲/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
زی و زیست طلبگی مسأله‌ای فراموش شده میان طلاب امروزی
0
0