۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۷۳۲۰۴

معیار سازی جعلی با تحریف اندیشه سیاسی شهید سلیمانی

معیار سازی جعلی با تحریف اندیشه سیاسی شهید سلیمانی
ظاهرا به حاشیه بردن اصل بحث به جای پاسخ منطقی و مستدل تبدیل به یک رویه در دولتمردان شده است؛ حسام الدین آشنا نیز نمی‌تواند حرف یکی از همفکران خود را تحمل کند.

عطاء الله مهاجرانی وزیر فرهنگ دولت اصلاحات در حساب شخصی خود، این توئیت را منتشر کرد: دولت نظامى؟! اگر سردار شهید قاسم سلیمانى حضور داشت و در انتخابات ریاست جمهورى ١٤٠٠ نامزد مى شد، آیا کسى در صلاحیت  کامل ایشان براى ریاست جمهورى تردید داشت؟! این معادله که رییس جمهور نظامى باشد یا نباشد یک مغلطه است. اگر فردى نظامى  نامزد شود باید به دانش، تجربه وصلاحیت او نگریست».

اما از آنجا که ظاهرا به حاشیه بردن اصل بحث به جای پاسخ منطقی و مستدل تبدیل به یک رویه در دولتمردان شده است، حسام الدین آشنا نیز نمی‌تواند حرف یکی از همفکران خود را تحمل کند و در جواب به نقل مبهم یک خاطره از سردار سلیمانی عزیز می‌پردازد و می گوید: وقتی نوشتم «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره ای دفاع از حریم و حرم بماند...» آن بزرگ‌مرد با آقای جهانگیری تماس گرفت و پیغامی داد که بسیار روشن و آموزنده بود. کاش ایشان آن پیام را بازگو کند یا دیگرانی که نظر آن شهید را در مورد احتمال کاندیدا شدن می‌دانند لب باز کنند و حقیقت را بگویند».

ذکر چند نکته در این زمینه حائز اهمیت است:

اول اینکه: محبوبیت استثنائی سردار دل‌ها مسأله انکار ناپذیری است و بی‌شک اگر ایشان حضور در عرصه انتخابات را به صلاح کشور می‌دانست با رأی بالایی از سوی مردم انتخاب می‌شد. این ادعا را هم نظر سنجی‌های میدانی تأیید می‌کند و هم تشییع میلیونی، باشکوه و بی‌نظیر آن شهید عزیز گواه است.

دوم اینکه: این حرف نیز کاملا صحیح و غیر قابل خدشه است که در انتخاب یک مسؤول، باید به توانمندی افراد توجه داشت و ملاک‌هایی را در نظر داشت که رابطه مستقیمی با نوع مسؤولیت مربوطه دارد؛ اینکه فرد قبلاً در چه سازمان و ارگانی مشغول خدمت بوده نمی‌تواند به تنهایی شاخصی برای صلاحیت سنجی او باشد.

سوم اینکه: دیدگاه سردار سلیمانی در زمینه ورود به عرصه انتخابات هرچه که باشد نافی این مطلب نیست که شایستگی او برای این جایگاه به مراتب بیشتر از افرادی بود که مدعی تصدی این جایگاه هستند؛ چرا که ولایت مداری، مسؤولیت پذیری، تدبیر، دلسوزی،‌ مردم‌داری، پرکاری، صداقت، استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی و بسیاری از فاکتورهای لازم برای ریاست دولت در وجود آن شهید سرفراز جمع بود.

چهارم اینکه: به تواتر از نزدیکان شهید سلیمانی شنیده ایم که شخصیتی کاملاً فراجناحی بود؛ این ویژگی هرچند که یک امتیاز مهم است اما متأسفانه گاهی افراد و جریانات سیاسی از آن سوءاستفاده کرده و سعی می‌کنند، ایشان را هم رأی خود نشان دهند. نمونه آن را در موضوع برجام دیدیم که تلاش داشتند به گونه ای وانمود کنند که شهید سلیمانی مشکلی با برجام نداشته است. بنابراین دوستداران آن شهید نباید اجازه دهند که کسانی نسبت به این سرمایه گران قیمت، چشم طمع بدوزند.

پنجم اینکه: مردم عزیز ما باید نسبت به معیار سازی‌های جعلی هوشیار باشند و در انتخاب‌های خود، ملاک‌های اصولی، منطقی و به دور از هیاهوهای رسانه ای و هیجانات سیاسی و مصنوعی را مد نظر داشته باشند.

ششم اینکه: اگر واقعاً از نظر این آقایان نظامی بودن یک فرد موجب عدم صلاحیت او برای تصدی پست ریاست جمهوری می‌شود، چرا در مورد گزینه انتخابی خودشان این معیار را لحاظ نکردند؟! مگر نه این است که از رییس جمهور گرفته تا بسیاری از افراد کابینه او روزگاری را در مناصب امنیتی بوده اند و همچنین به تعبیر برخی از کارشناسان امنیتی‌ترین دولت پس از انقلاب اسلامی را تشکیل دادند./928/ج

ارسال نظرات