۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۸
کد خبر: ۶۷۳۲۰۶
جلالی:

خبرگزاری رسا خلاء خبری حوزه های علمیه را پر کرد

خبرگزاری رسا خلاء خبری حوزه های علمیه را پر کرد
مدیرکل امور تبلیغی حوزه خواهران با اشاره به ایجاد خبرگزاری در فضای حوزه علمیه گفت: خبرگزاری رسا در دوران خلاء خبری در حوزه علمیه تاسیس شد و کار خود را طوفانی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم ماندانا جلالی در دیدار با مسوولان خبرگزاری رسا، با بیان اینکه باید عملکرد رسانه های حوزوی به گونه‌ای باشد که بدنه حوزه علمیه خود را مخاطبین این رسانه ها بداند، گفت: حتی می‌توان گفت در این زمینه بدنه مردمی مهم تر از بدنه حوزوی است؛ هنوز بسیاری از مردم به طلبه ها به چشم انسان های مریخی نگاه می کنند و اطلاعی از زندگی آنها ندارند.

خانم جلالی با اشاره به اینکه ایجاد خبرگزاری در فضای حوزه علمیه فرصتی است که اگر از آن به درستی استفاده نشود، تبدیل به تهدید می شود، عنوان کرد: خبرگزاری رسا در دوران خلاء خبری در حوزه علمیه تاسیس شد و کار خود را طوفانی آغاز کرد؛ این خبرگزاری در حال حاضر نیز اقدامات خوبی از خود نشان داده است.

مدیرکل امور تبلیغی حوزه های علمیه خواهران به اهمیت صید خبر از میان رخدادها اشاره کرد و افزود: متاسفانه سوژه های خبری بسیار خوبی به خاطر عدم صید می سوزد؛ یکی از این سوژه ها عملکرد جهادی مدیر حوزه علمیه و طلاب کوهدشت در سیل معمولان بود.

وی ادامه داد: نوع سازماندهی مدیر حوزه علمیه کوهدشت، پیاده روی های نیم روزه طلاب برای کمک به سیل زدگان و حضور بانوان طلبه و انجام امور فرهنگی در خلال یاری به مردم یک سوژه ناب بود که مورد غفلت رسانه ها واقع شد.

خانم جلالی اظهار داشت: در روزهای شدت گرفتن بیماری کرونا پیرزن بیماری در بیمارستان شهید بهشتی حضور داشت که مشاعر خود را از دست داده بود؛ یکی از طلاب خواهر جهادی به اوضاع ایشان رسیدگی می کرد و وقتی متوجه شد که تولد نوه او نزدیک است خود را به جای نوه آن پیر زن جا زد و در بیمارستان جشن تولد گرفت؛ پیرزن بیمار به همین امید به مبارزه با کرونا ادامه داد.

وی با بیان اینکه برخی از سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه علمیه از مسائل حوزه علمیه خواهران بی‌خبر هستند، ابراز کرد: متاسفانه نگاه ها نسبت به حوزه علمیه خواهران در حد تربیت بانوان فاضل برای جلسات محدود بقیه باقی مانده است.

مدیرکل امور تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: امروز دشمنان نوک پیکان خود را به سمت حوزه زن و خانواده گرفته است؛ در اغتشاشات سال های اخیر رهبری آشوبگران به دست خانم ها بوده است؛ در نقطه مقابل باید رسانه ها بتوانند برای زنان طلبه مرجعیت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زن بخصوص زنان طلبه با حضور اجتماعی خود تعریف می شوند، عنوان کرد: اگر قرار بود خواهران طلبه در خانه های خود بنشینند، دیگر لازم نبود که در حوزه علمیه خواهران تحصیل کنند، بلکه هدف در همان خانه ها نیز حاصل می‌شد.

خانم جلالی با اشاره به اینکه جمعیت طلاب خواهر در برابر مخاطب هدف به اندازه سر سوزن در برابر دریاست، اظهار داشت: با وجود نیاز فراوان متاسفانه از همین ظرفیت نیز استفاده نمی‌شود و حوزه علمیه خواهران شناخته شده نیست؛ این یکی از ضعف های بزرگ رسانه های حوزوی است.

وی خاطر نشان کرد: بحث دیگری که باید رسانه‌های حوزوی به آن ورود کنند، ارائه مشاوره خبری و رسانه‌ای به صاحبان منابر است که ممکن است با اقتضائات رسانه در عصر حاضر آشنا نباشند./1350/

ارسال نظرات