۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۷۳۲۵۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

پژوهش باید ستون و تکیه‌گاه اصلی حوزه علمیه باشد

پژوهش باید ستون و تکیه‌گاه اصلی حوزه علمیه باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: متأسفانه آنچه در حوزه‌های علمیه به آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود بحث آموزش است و در برخی مواقع پژوهش مغفول می‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان پژوهشی مدارس علمیه استان، بر اهمیت و ضرورت اهتمام بیشتر نسبت به مقوله پژوهش در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه موضوع پژوهش در حوزه علمیه هنوز با آنچه شایسته و بایسته آن است فاصله دارد، افزود: اصل هدف تحصیل در حوزه علمیه همان‌طور که تربیت مبلغ و مدیر موفق است، باید تربیت محقق خوب و کار بلد هم باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: ولی متأسفانه آنچه در حوزه‌های علمیه به آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود بحث آموزش است و در برخی مواقع پژوهش مغفول می‌ماند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: باید ببینیم آیا به آن مقداری که استاد برای انجام تکالیف آموزشی طلاب ارزش قائل است در بحث پژوهشی هم حساسیت وجود داشته و کار و فعالیت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که باید به امر پژوهش به‌عنوان یک ستون و تکیه‌گاه اصلی در مدارس علمیه اهمیت داده شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که حوزه‌های علمیه در رأس بحث‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری است باید به بحث پژوهش اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر طلبه و استاد ما روحیه پژوهشی داشته باشد، در ایفای رسالت تحصیلی و تربیتی خود با اعتمادبه‌نفس ورود کرده و در مرحله بعد هم در تعامل و برخورد با مخاطبان و جامعه هدف مؤثرتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: انتظار می‌رود اکنون مسؤولان پژوهش مدارس علمیه استان حرکت بابرکتی را در مقوله پژوهش استان شکل بدهند؛ چراکه در این عرصه این ظرفیت موجود بوده و جای کار زیادی وجود دارد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
پشت میله های آزادی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
گشتیم نبود، نگرد نیست
0
0