۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۶۷۳۲۶۴
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

دولت پاکستان حقوق اولیه مردم بلوچستان را تأمین کند

دولت پاکستان حقوق اولیه مردم بلوچستان را تأمین کند
حجت الاسلام دومکی محرومیت مردم بلوچستان از امنیت و آب آشامیدنی را لکه ننگی پر دولتمردان پاکستان دانست و گفت: دولت حقوق اولیه مردم بلوچستان را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، شب گذشته در دیدار با اصحاب رسانه منطقه بلوچستان، گفت: محرومیت مردم بلوچستان از امنیت و آب آشامیدنی، لکه ننگی پر دولتمردان پاکستان است.

وی با بیان این که سیره پیامبران(ص) بویژه سیره رسول اسلام(ص) و اهل بیت اطهار علیهم السلام راهنمای زندگی انسان ها است، ابراز داشت: رهبران الهی(ع) الگوی عملی تقوای الهی، شجاعت، سخاوت و ارزش های انسانی را به جهانیان ارائه کرده اند.

حجت الاسلام دومکی با تاکید به این که مسلمانان جهان در سایه آموزه های قرآن و عترت، اخلاقیات و شخصیت خود را بسازند، خطاب به دولت محلی بلوچستان، گفت: برای پایان دادن فقر و بی کاری مردم بلوچستان اقدامات جدی انجام دهید، حقوق اساسی  مردم را تامین کنید، دستیابی به آب آشامیدنی و امنیت کمترین حقوق شهروندی مردم بلوچستان است که درحال حاضر آنان از آن محروم اند.

وی بیان داشت: هنوز هم مردم بلوچستان برای تهیه آب آشامیدنی صدها کیلومتر پیاده می روند تا برای خود و خانوده شان آب آشامیدنی تهیه کنند.

این روحانی پاکستانی تاکید کرد: زمان پایان محرومیت مردم بلوچستان پاکستان فرا رسیده است، دولت با فراهم کردن امکانات اولیه درد و زخم مردم منطقه را درمان کند./988/

ارسال نظرات