۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۳۳۴۲
استاد حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

تقویت تفکر و روحیه انقلابی در میان طلاب راه مقابله با خطر انحراف

تقویت تفکر و روحیه انقلابی در میان طلاب راه مقابله با خطر انحراف
مازندران - حجت الاسلام خوبانی، حوزه انقلابی را حوزه ای استکبار ستیز، با بصیرت، مدافع ارزش ها و آرمان های ناب انقلاب اسلامی و حامی و پشتیبان ولایت فقیه معرفی کرد.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حوزه علمیه را مهد و خواستگاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: حفظ و تقویت انقلاب اسلامی در گرو انقلابی ماندن حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که حرکت فراگیر و تأثیر گذار روحانیت در طول چهار دهه اخیر آثار و برکات ارزشمندی برای تقویت انقلاب و نظام اسلامی در پی داشته است، افزود: حرکت حوزه و روحانیت در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در تاریخ این مبارزات مهم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر نقش انقلابی و حرکت فراگیر حوزویان در کشور نبود، نهضت انقلاب با مشکلات بسیاری مواجه می شأف تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه نشان دهنده نقش این نهاد مهم علمی کشور در حفظ و تقویت انقلاب است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که حوزه و روحانیت نقش محوری در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی بر عهده داشته و دارند، ادامه داد: امروز طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند تا انقلاب و نظام از گزند آسیب ها و فتنه های دشمن محفوظ باقی بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره پشتوانه مستحکمی برای عموم مردم در طول یکصد سال اخیر بوده است، افزود: امروز روحانیت ملجأ و پناهگاهی امن برای مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن در جهت انقلاب زدایی در حوزه اشاره کرد و با بیان این که تقویت روحیه و تفکر انقلابی در میان طلاب و روحانیان حوزه سد محکمی در برابر فتنه دشمنان و عوامل خود فروخته داخلی خواهد بود، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند اگر بخواهیم نظام اسلامی، انقلابی و اسلامی بماند ابتدا باید انقلابی بودن حوزه و روحانیت حفظ شود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که مصون ماندن حوزه از خطر انحراف در گرو انقلابی ماندن حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت بینش، تفکر و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، راه مقابله با خطر انحراف در حوزه را تقویت تفکر و روحیه انقلابی در میان طلاب و روحانیان دانست و ادامه داد: باید مبانی اصول انقلاب اسلامی در متن حوزه های علمیه بیشتر تقویت شود تا توطئه نفوذ و انحراف در حوزه خنثی و از بین برود.

وی با بیان این که دشمن به دنبال به کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های انقلابی در حوزه های علمیه است، افزود: طلاب و روحانیان باید نسبت به این تحرک خطرناک جریان های انحرافی حساس باشند و با روحیه و تفکر انقلابی این فتنه خنثی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، حوزه انقلابی را حوزه ای استکبار ستیز، با بصیرت، مدافع ارزش ها و آرمان های ناب انقلاب اسلامی و حامی و پشتیبان ولایت فقیه معرفی کرد و گفت: باید تفکر انقلابی با برنامه ریزی صحیح و منظم در سطح حوزه تقویت و در جهت پاسخگویی به شبهات احتمالی جریان های انحرافی تلاش بیشتری صورت گیرد./950/

ارسال نظرات