۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۷۳۳۴۳

کتاب آیت الحق شرح زندگی سید علی آقا قاضی

کتاب آیت الحق شرح زندگی سید علی آقا قاضی
کتاب آیت الحق شرح زندگی سید علی آقا قاضی طباطبایی است که توسط انتشارات بصیرت به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، فردا سالروز رحلت استاد العرفاء آیت الله سیدعلی آقا قاضى طباطبایی است، به همین مناسبت کتابی در مورد زندگی این عارف گرانقدر خمت دوست داران کتاب معرفی می شود.

کتاب آیت الحق: شرح احوالات سید العلماء الربانیین و فخر العرفاء الکاملین حضرت حاج سیدعلی‌آقا قاضی قدس‌الله نفس‌الزکیه شرح زندگی سید علی آقا قاضی طباطبایی است که توسط انتشارات بصیرت به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب

این کتاب را می توان رساله ای در باب عرفان از عارفی راستین دانست. این کتاب به یکی از نام آوران عرفان شیعی و عارفی سترگ در سده ی اخیر سید علی قاضی طباطبایی اختصاص دارد.

این کتاب در دو جلد ،به عرفان سید علی قاضی و شخصیت او و نیز به بررسی شاگردانش که هر کدام برای خود آیتی شده اند از جمله علامه طباطبایی و مرحوم بهجت و بسیاری دیگر می پردازد.

عرفان شیعه می رسد به ملا علی جولا ، شوشتری ، ملا حسینقلی همدانی ، میرزا جواد آقای ملکی تبریزی ، احمد کربلائی ، سید علی قاضی و شاگردان مبرز ایشان از جمله : علامه طباطبایی و برادرش محمد حسن الهی ، محمد تقی بهجت تبریزی ، عبدالکریم کشمیری ،سید هاشم حداد و شاگردان این بزرگوارن.

این کتاب ضمیمه فلسفه عرفان شیعی،به قلم جناب حسین غفاری،استاد دانشگاه تهران را نیز در برگرفته است.

رهبر معظم انقلاب در صحبت هایی آیت الله قاضی را اینگونه معرفی کردند:

مرحوم میرزا علی آقای قاضی یکی از حسنات دهر است؛ یعنی واقعاً شخصیت برجسته علمی و عملی مرحوم قاضی، اگر نگوییم بی‌نظیر، حقّاً در بین بزرگان کم نظیر است. مهمترین مسئله در این باب، اینستکه ما در بین سلسله‌ی علمی فقهی و حِکمی خودمان در حوزه‌های علمیه یک گذرگاه و جریان خاص الخاص آقای قاضی و شاگردانشان داریم که میتواند برای همه الگو باشد، هم برای علما الگو باشد علمای بزرگ و کوچک هم برای آحاد مردم و هم برای جوانها؛ میتوانند واقعاً الگو باشند. اینها کسانی هستند که به پایبندی به ظواهر اکتفاء نکردند، در طریق معرفت و طریق سلوک و طریق توحید تلاش کردند مجاهدت کردند کار کردند، و به مقامات عالیه رسیدند. و مهم این است که این حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی را نه با طرق من درآوردی و تخیّلی مثل بعضی از سلسله‌ها و دکانهای تصوّف و عرفان و مانند اینها بلکه صرفاً از طریق شرع مقدّس آن هم با خبرویت بالا، به دست آوردند.

انتشارات بصیرت کتاب آیت الحق: شرح احوالات سید العلماء الربانیین و فخر العرفاء الکاملین حضرت حاج سیدعلی‌آقا قاضی قدس‌الله نفس‌الزکیه در دو جلد به چاپ رسانده است./826/

کتاب آیت الحق شرح زندگی سید علی آقا قاضی

ارسال نظرات