۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۶۷۳۳۸۴
گزارشی از مراسم تجلیل خبرگزاری رسا از مادران و همسران شهدا؛

دعا برای شهادت فرزند و گلایه از مسؤولانی که در ولایت‌مداری‌ لنگ می‌زنند

دعا برای شهادت فرزند و گلایه از مسؤولانی که در ولایت‌مداری‌ لنگ می‌زنند
مادران شهیدان روحانی موسوی ناجی و مالامیری و همسران شهدای روحانی دهقانی، پیشاهنگ طباخی طی مراسمی به بیان خاطراتی از آن عزیزان و دغدغه‌های این روزهای خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان «روز تکریم مادران و همسران شهدا» نامگذاری شده است؛ گرچه ما همه عمر و هر روز باید نسبت به خدمات و زحمات خانواده های معظم شهدا توجه داشته و قدردان آنها باشیم، اما این روز بهانه ای برای ادای دین به این بزرگواران است.

معمولاً در این روز مادران و همسران شهدا از سوی مردم، گروه‌ها و نهادهای مختلف مورد تجلیل قرار می گیرند تا از ایثار و زحماتی متحمل شده اند را بیش از پیش به گوش مردم و مسؤولان برسانند.

از این رو خبرگزاری رسا به مناسبت سالروز تکریم مادران و همسران شهدا میزبان چند تن از مادران و همسران شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم بود.

این مراسم امروز در سالن «شهید حجت الاسلام محمدحسن دهقانی» این رسانه حوزوی با حضور حجت الاسلام حسن غفاری فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مادران شهیدان موسوی ناجی و مالامیری، همسران شهیدان پیشاهنگ و حجت الاسلام دهقانی و همچنین سرکار خانم ظهیری همسر محترم شهید طباخی و معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران در این مراسم حضور داشتند.

گ/از آرزوی شهادت برای فرزند تا انتقاد از مسؤولان بخاطر نشنیدن مطالبات رهبری

مادر شهید موسوی ناجی در این مراسم یاد و خاطره آن شهید والامقام را گرامی داشت و گفت: وقتی این فرزندم به دنیا آمده بود پدرش در جبهه بود؛ خاطرم هست که آن زمان در ماه محرم قرار داشتیم و در جلسات روضه شرکت می کردیم؛ روزی در حالی که فرزندم را در آغوش داشتم، سخنران مجلس توصیه کرد فرزندان خود را باید با مکتب حسینی آشنا کرده و دعا کنیم سرور و سالار شهیدان به فرزندان‌مان عنایت داشته باشند؛ در آن لحظه بود که دعا کردم عمر فرزندان من با شهادت در راه خداوند خاتمه پیدا کند.

این مادر شهید خاطرنشان کرد: من در دوران کودکی این شهید قصه ها و داستان های بسیاری از کربلا برایش تعریف می کردم و از همین رو آن‌چنان علاقه ای به مکتب امام حسین(ع) پیدا کرده بود که مداح اهل بیت(ع) شد و در همان سنین کودکی در صف مدرسه مداحی می کرد.

وی فعالیت های این شهید بزرگوار را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ایشان کم کم در بسیج فعال شدند و مأموریت های بزرگی به او می دادند و روحیه بزرگ و آزادی داشت؛ بعد از دوران دبیرستان وارد حوزه شد و بعد از چند سال که بحث داعش پیش آمد طی سه مرحله به جبهه رفت و در مرحله سوم به فیض شهادت رسید.

این شهید اعتقاد داشت که قشر جوان را باید به منظور کارهای فرهنگی و مذهبی گرد هم جمع کرد و همواره می گفت جوانان احتیاج به تبلیغ و ارشاد دارند و ما باید کف میدان آنها را راهنمایی کنیم تا راه انحرافی نروند؛ ایشان ارادت ویژه ای به حضرت ابوالفضل العباس(ع) داشت و هیأتی هم با عنوان «رایة العباس» راه اندازی کرد و هنگامی که به جبهه رفت توصیه بسیاری برای حفظ این هیأت داشتند.

گ/از آرزوی شهادت برای فرزند تا انتقاد از مسؤولان بخاطر نشنیدن مطالبات رهبری

همسر شهید حجت الاسلام محمدحسن پیشاهنگ نیز در این مراسم نقش مادران و همسران شهدا در تربیت نسلی ولایتمدار و پیرو خط ولایت را مورد توجه قرار داد و گفت: باید با الهام از سیره شهدا فرزندانی در مسیر امامت و ولایت پرورش دهیم.

این همسر شهید روحیه «احترام به همسر» و «ساده زیستی» شهید حجت الاسلام پیشاهنگ را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: در اولین روز زندگی مشترک این شهید بزرگوار به من گفتند «یک دعا می کنم و شما آمین بگو»، سپس برای شهادت خودشان دعا کردند و من نیز برای این که رنجیده خاطر نشوند آمین گفتم، اما پیش خدای خودم گفتم که این آمین را تنها برای دلخوشی ایشان گفته ام؛ کمتر از دو ماه بود که ایشان به جبهه رفته و چندی بعد هم شهید شدند.

وی ادامه داد: یکی از خصوصیات بارز ایشان ساده زیستی بود؛ حتی برای دامادی هم لباس نو نپوشید؛ شاید بیان این خاطرات در این جامعه ای که امروزه اشرافی گری در آن موج می زند قابل درک نباشد.

همسر شهید حجت الاسلام پیشاهنگ عنوان کرد: ما زندگی خود را با سادگی آغاز کردیم؛ ایشان قبل از ازدواج به ما پیشنهاد دادند که در صورت رضایت، پولی که به منظور تهیه جهیزیه داشتیم را در اختیار ایشان قرار دهم تا برای فردی نیازمند وسایل زندگی تهیه کند؛ او گفت من یک سری لوازم ساده برای آغاز زندگی دارم و اگر اجازه بدهی این پول را به عنوان قرض به دوستم بدهم تا زدواج کند؛ من نیز موافقت کردم؛ بعد از مدتی آن فرد ما را برای عروسی اش دعوت کرد، اما در نهایت همسرم به آن مراسم نرفت و دلیلش هم این بود که شاید آن شخص با دیدن ما احساس شرمندگی کند.

این همسر شهید اضافه کرد: شهید پیشاهنگ با آن که دستش به دهانش می رسید و می توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما ترجیح می داد که در میان مردم کم درآمد و فقیر زندگی کند به همین دلیل در نیروگاه در یک خانه 98 متری تهیه کرد؛ حتی روزی که هوا بسیار گرم می شد از آن جهت که مردم پول نداشتند کولر بخرند، ایشان نیز به خریدن یک پنکه سقفی بسنده کرد. از آنجا که روحانی بود می‌خواست که در ساده زیستی الگوی دیگران باشد.

وی افزود: ساده زیستی، دستگیری از نیازمندان و حل مشکلات همسایگان و مردم، از جمله درس هایی بود که در زندگی عملا به من آموخت؛ بعد از شهادتش متوجه شدیم بدون آن‌که به ما بگوید از برخی خانواده‌های نیازمند حمایت مالی می‌کرد. امروز مسؤولان وقتی در کاخ های آن‌چنانی زندگی می کنند معنی گرسنگی و فقر را نمی دانند؛ حضرت امام(ره) همواره توصیه می کرد که نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیافتد، اما امروز احساس می کنیم این اتفاق در برخی عرصه ها رخ داده و عده ای در تلاش هسند تا مسیر ریل انقلاب را از مسیر عزت، اقتدار و استقلال به جهت دیگری تغییر دهند.

این همسر شهید گفت: بنده به عنوان یک فرد مسلمان نه به عنوان همسر شهید از مسؤولان می‌خواهم که گوششان به دهان رهبری باشد، زیرا همان‌طور که یکی علما و عرفای بزرگ فرمودند گوش به فرمان مام زمان(عج) است؛ رهبری چراغ راه هستند و همانند پدری مهربان راه را نشان‌مان می دهند و ما باید از ایشان درس بگیریم.

گ/از آرزوی شهادت برای فرزند تا انتقاد از مسؤولان بخاطر نشنیدن مطالبات رهبری

در پایان این بخش حجت الاسلام پیشاهنگ ضمن تقدیر و دست بوسی از والده گرامی خود به پاس یک عمر زحمت و مجاهدت برای تربیت فرزندان، از مادرش خواست که برای توفیق ادامه دادن راه پدر و رسیدن به فیض شهادت دعا کند.

گ/از آرزوی شهادت برای فرزند تا انتقاد از مسؤولان بخاطر نشنیدن مطالبات رهبری

همچنین مادر شهید مالامیری نیز در این مراسم با بیان اینکه ما باید وظایف خود را در زمینه های مختلف بشناسیم و به آنها عمل کنیم، گفت: مطالبه ای که از رسانه ها دارم این است که اگر برای شهدا فیلم و کلیپ درست می کنند یا صوتی از خانواده های‌شان تهیه می کنند نباید جهت دار باشد؛ یعنی شهید را باید همانگونه که هست تبیین کنند و از سلیقه ای عمل کردن بپرهیزند.

وی گفت: گاهی کم کاری هایی صورت می گیرد و همین سبب می شود تا دشمن سوء استفاده هایی داشته باشد؛ اگر ما در مسیر شهدا سستی نکنیم دشمن هیچگاه نمی تواند به اعتقادات جوانان‌مان هجمه داشته باشد.

وی در پایان گلایه ای از برخی مسؤولان داشت و گفت: گاهی احساس می شود که اینها گوش شنوایی ندارند؛ این همه حقیقت را نادیده می گیرند و سخنان رهبری را نمی شنوند و مطمئناً سخنان ما را هم نخواهند شنید؛ امروز امیدی به این مسؤولان نداریم و باید خودمان پیام رسان خون شهدا باشیم و وظیفه خود را در برابر رهبری انجام دهیم.

گ/از آرزوی شهادت برای فرزند تا انتقاد از مسؤولان بخاطر نشنیدن مطالبات رهبری

خانم ظهیری همسر شهید طباخی و معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران نیز در این جلسه با اشاره به آیه شریفه «الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ» ساده زیستی را فصل مشترک شهدای بزرگوار دانست و گفت: اینکه انسان گاهی مال و اموالی نداشته باشد با این که از مال دنیا بهره مند باشد، اما دل به آن نبندند دو مقوله جدا است و شهدای ما از دسته دوم بوده اند.

وی با بیان اینکه شهدا خودشان را به درجه «انقطاع» می رسانند، اظهار داشت: شهدای گرانقدر علی رغم اینکه می توانستند زندگی مرفه داشته باشند، اما به دنیا دل نداده و دل نبستند.

خانم ظهیری با تأکید بر اینکه خاطرات شهدا نوعی موعظه به حساب می آید، عنوان کرد: دانایی و حکمت تراث و میراث بزرگ شهدای ما است که بای آنها را با مرور خاطرات‌شان به دست بیاوریم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران نقش بانوان در تحولات بزرگ اسلام را از صدر اسلام تا کنون مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در تاریخ مشاهده می کنیم که در مشکلاتی که برای معصومان(ع) ایجاد می شد، زنان در خط مقدم راه آن بزرگواران را سکانداری می کردند؛ مادران و همسران شهدا در جریان انقلاب نیز همین‌گونه عمل کردند تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در برخی برهه ها زنان پیشگامی و علمداری کردند.

گ/از آرزوی شهادت برای فرزند تا انتقاد از مسؤولان بخاطر نشنیدن مطالبات رهبری

همسر شهید حجت الاسلام محمدحسن دهقانی نیز در پایان این مراسم از نام‌گذاری سالن جلسات خبرگزاری رسا به نام این شهید بزرگوار تقدیر و تشکر کرد./841/ز504/ف

ارسال نظرات