۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۷۳۳۹۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تکریم خانواده شهدا زمینه‌ساز خشنودی حق‌تعالی است

تکریم خانواده شهدا زمینه‌ساز خشنودی حق‌تعالی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر نسبت به خانواده های معظم شهدا، تکریم خانواده شهیدان را زمینه‌ساز خشنودی حق‌تعالی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با خانواده‌های شهدا که به مناسبت روز تکریم و بزرگداشت مادران و همسران شهدا برگزار شد، با بیان اینکه تکریم مادران شهدا بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «وَ یقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنَا خَلِیفَتُهُ فِی أَهْلِهِ وَ مَنْ أَرْضَاهُمْ فَقَدْ أَرْضَانِی وَ مَنْ أَسْخَطَهُمْ فَقَدْ أَسْخَطَنِی».

وی افزود: خداوند می‌فرماید: من جانشین شهید در میان خانواده او هستم و هر کس خانواده شهید را خشنود کند هر آینه من را خشنود کرده است و هر کس آن‌ها را خشمگین کند همانا من را خشمگین کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تکریم خانواده شهیدان را زمینه‌ساز خشنودی حق‌تعالی ذکر کرد و گفت: خداوند می‌فرماید من جانشین شهید در میان خانواده او هستم و هر کس خانواده شهید را خشنود کند هر آینه من را خشنود کرده است و هر کس آن‌ها را خشمگین کند همانا من را خشمگین کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه بر این اساس وقتی شهید به شهادت می‌رسد خداوند جای خالی او را در خانواده‌اش پر می‌کند، اضافه کرد: خشنود کردن خانواده شهدا سبب خشنودی حق‌تعالی و ناراحت کردن آن‌ها سبب خشم خداوند می‌شود.

وی تصریح کرد: حضرت محمد (ص) شبیه این جمله را در مورد فاطمه زهرا (س) مطرح کرده و اینکه خداوند هم آن را در مورد خانواده شهدا مطرح کرده است نشان می‌دهد حرمت شهید بسیار بالا است و به‌تبع شهید، حرمت خانواده آن‌ها هم بسیار بالا است؛ ازاین‌رو باید قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها بوده و تکریم این بزرگواران را وظیفه مؤکد خود بدانیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات