۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۷۳۷۶۱

«بانگ آزادی» به چاپ دوم رسید

«بانگ آزادی» به چاپ دوم رسید
کتاب «بانگ آزادی» شامل خاطرات شفاهی احمدعلی راغب آهنگساز انقلاب همزمان با ایام دهه فجر توسط انتشارات راه‌یار به چاپ دوم رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «بانگ آزادی (خاطرات شفاهی احمدعلی راغب)» با تحقیق مهدی چیت‌ساز و مرتضی قاضی و تدوین محسن صفایی‌فرد به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار به چاپ دوم رسیده است.

این‌کتاب چهارمین عنوان از مجموعه «تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی _ سرودها و ترانه‌ها» است که این‌ناشر منتشر می‌کند.

احمدعلی راغب متولد سال ۱۳۲۳ در بندر انزلی، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سرود و موسیقی انقلاب اسلامی است که مردم ایران، او را با سرودهای «مدرسه‌ها وا شده»، «بابا خون داد»، «هم‌شاگردی سلام»، «بانگ آزادی»، «شهید مطهر»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «خجسته باد این پیروزی» و ... به یاد می‌آورند. اولین آلبوم موسیقی پاپ پس از دفاع مقدس باعنوان «رقص گل‌ها» و قطعاتی مانند «گل می‌روید به باغ» یا «بیا به امداد ناتوانان» و ... هم از دیگر آثار این‌آهنگساز انقلاب هستند. او آذرماه امسال به‌دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

کتاب «بانگ آزادی» پیش‌رو دربرگیرنده ساعت‌ها مصاحبه با راغب است که در ۳ محور گروه‌های سرود برجسته کشور، آهنگ‌سازان و خوانندگان انقلاب، و مدیران و تهیه‌کنندگان موسیقی انقلاب انجام شده‌اند.

«بانگ آزادی» به‌جز پیشگفتار ناشر و مقدمه، ۶ فصل اصلی دارد که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت است از: «صدای دریا و جنگل»، «اینجا تهران، صدای ایران»، «صدا به اوج می‌رسد (۱۳۵۷_۱۳۵۹)»، «این صدا خاموش نمی‌شود»، «صداوسیمای پس از جنگ» و «جستارهایی پراکنده درباره مبانی و فلسفه موسیقی». پس از این‌فصول، منابع و ماخذ کتاب و سپس هفتمین فصل آن با عنوان «پیوست» آمده که شامل این‌بخش‌ها می‌شود: مطبوعات، متن شعرها سرودها و ترانه‌ها، آلبوم‌ها، کتاب‌ها،‌ تقدیرنامه‌ها، آلبوم عکس و اعلام.

چاپ دوم این‌کتاب با ۳۹۲ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است./826/

ارسال نظرات