۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۶۷۳۸۶۵
آیت الله احمدی فقیه یزدی مطرح کرد؛

کمالات فاطمی؛ گمشده بشریت و جامعه زنان

کمالات فاطمی؛ گمشده بشریت و جامعه زنان
آیت الله احمدی فقیه یزدی گفت: گمشده بشر امروز کمالات انسانی است و زنان جامعه ما نیاز دارند در رسیدن به این کمالات از الگویی نظیر حضرت زهرا(س) بهره ببرند.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) یک بانوی بهشتی و به حق سیدة النساء العالمین است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: تمام صفات مبارکی که در پیامبر(ص) بروز و ظهور داشت در وجود با برکت حضرت زهرا(س) جلوه گر است و در واقع ایشان تجلی رسول اکرم(ص) و آیینه تمام نمای ایشان است.

وی لزوم الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) را یادآور شد و افزود: گمشده بشر امروز کمالات انسانی است و زنان جامعه ما نیاز دارند در رسیدن به این کمالات از الگویی نظیر حضرت زهرا(س) بهره ببرند و جامعه باید به سمت سرشت انسانی حرکت کند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی بیان داشت: امروز برای رسیدن به سعادت واقعی به دانش سراسر تجربی بشر نمی توان تکیه کرد چرا که یک روز انسان را به آزادی کامل و بدون قید و شرط دعوت می کند و روز دیگر سخن از ممنوعیت می زند بنابراین لازم است برای رسیدن به سعادت دست به دامن یک الگو و نمونه انسانی حقیقی همچون حضرت زهرا(س) شویم.

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: در خصوص الگو گیری، مردان کار راحت تری را پیش رو دارند زیرا بزرگان زیادی هستند تا سرمشق آن ها شوند اما در مود زنان چنین نیست و در این خصوص زنان محرومند.

وی اظهار داشت: یکی از جنبه هایی که در آن می توان حضرت زهرا(س) را در آن الگو قرار داد حقیقت مادری است و اگر نقش مادری در یک جامعه درست شود همه چیز درست می شود و لازم است در وظیفه مادری کتاب ها نوشته شود.

آیت الله احمدی فقیه یزدی گفت: دومین موضوعی که در آن زنان جامعه نیاز به الگو دارند موضوع مهم تربیت است چرا که تربیت به طور عمده به گردن مادر است و هیچ مربی به پای مادر نیست گرچه مربی گری بسیار به مادری نزدیک است و کودکانی که در کودکی از مربیان خانم بهره می برند از تربیت بهتری برخوردارند و این نکته را باید دانست که کودک نیاز به تربیت دینی و قرآنی دارد که این هم متوجه مادر است.

وی افزود: پرداختن به مسائل علمی را سومین حیطه الگوگیری از حضرت زهرا(س) دانست وگفت: ایشان در مسائل علمی الگو هستند و اگر کسی ایشان را مفسر قرآن و حدیث بداند بیراهه نرفته است و همین است که یکی از القاب ایشان محدثه است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: یکی از مشکلات ما در دعا و ارتباط با خداوند است در حالیکه حضرت فاطمه(س) در دعا سرآمد بودند و باید سیره ایشان در دعا و عبادت سرمشق همه ما باشد./1399/ت302/ف

ارسال نظرات