۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۷۳۸۷۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تصدیق ولایت حضرت زهرا سرمایه ایستادگی در پای نبوت و ولایت است

تصدیق ولایت حضرت زهرا سرمایه ایستادگی در پای نبوت و ولایت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ایستادن پای نبوت و ولایت، مایه و سرمایه می‌خواهد و آن تصدیق ولایت حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن، به تبیین ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: در زیارت‌نامه آن حضرت می‌خوانیم: «و صابرون لکل ما أتانا به ابوک و أتانا به وصیه» که این فراز از زیارت‌نامه به پایداری بر نبوت و ولایت پس از درک بلا و تصدیق حضرت فاطمه (س) می‌پردازد.

وی افزود: اگر انسان توانست از مدخل بلا به مقام درک و تصدیق برسد آنگاه می‌تواند پای نبوت و ولایت الهیه بایستد، به بیان دیگر ایستادن پای نبوت و ولایت، مایه و سرمایه می‌خواهد و آن تصدیق ولایت حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر انسان به تصدیق صدیقه طاهره (س) رسید آن‌وقت می‌تواند پای دین خدا بایستد و همین است که آنان که صدیقه طاهره (س) را تصدیق نکردند پای ولایت و نبوّت هم نایستادند.

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره (س) واسطه الحاق عباد به نبوت و ولایت است، افزود: الحاق ما به نبوت نبی اکرم (ص) و ولایت امیرالمؤمنین (ع) به‌وسیله صدیقه طاهره (س) و با تصدیق ایشان تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: به بیان دیگر سیده نساء العالمین (س)، حلقه اتصال همه عالم به نبی (ص) و ولی (ع) هستند؛ ازاین‌رو است که اولین کار دشمنان اسلام و موالیان طاغوت این بود که کوشیدند رابطه عالم را با حلقه اتصالشان به خدا قطع کنند ولیکن بلای صدیقه طاهره (س) بود که این حلقه را دوباره گره زد.

وی تصریح کرد: بلای حضرت به وسعت بلای معصومین است و حضرت هزینه پیشرفت اسلام و اتصال عالم به نبوت و ولایت را با تحمل مصائب ائمه اطهار (ع) پرداخته‌اند؛ به‌گونه‌ای که الحاق ما به نبوت و ولایت، به دست صدیقه طاهره (س) واقع می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: درواقع سرور و بهجت حقیقی در عنایت حضرت فاطمه (س) و لطف ایشان در الحاق وجود ما به حضرت نبی و ولی علیهماالسلام است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات