۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۷۴۰۱۴

ارسال ۴۹۴ اثر به جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی

ارسال ۴۹۴ اثر به جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی
مراسم اختتامیه سومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی اسلامی با تجلیل از پنج اثر شایسته تحسین از مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی کشور به میزبانی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی اسلامی با تجلیل از پنج اثر شایسته تحسین از مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی کشور به میزبانی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

در این مراسم که امروز با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی علیزاده معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مریجی معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، دبیر علمی سومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتاب سال زندگی یکی از فعالیت‌های مصوب قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی است که مرحله سوم آن در سطوح دانشگاهی و حوزوی برگزار شد.

مهدی فدایی افزود: پس از انتشار فراخوان جشنواره که ابتدای اسفندماه پارسال با رویکرد دینی، اجتماعی، روانشناسی و پزشکی انجام شد، 494 اثر شامل پایان‌نامه‌های مراکز دانشگاهی و علمی حوزوی به دبیرخانه ارسال شد.

فدایی خاطرنشان کرد: پس از بررسی در مرحله مقدماتی 254 پایان‌نامه به مرحله ارزیابی رسید و سپس 62 پایان‌نامه به مرحله ارزیابی تفصیلی رسید که پس از بررسی توسط داوران که از اساتید و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاهی و حوزوی بودند 18 پایان‌نامه به مرحله نهایی رسید.

دبیر اجرایی سومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی، با بیان اینکه در پایان جشنواره پنج پایا‌ن‌نامه توسط هیئت‌داوران به‌عنوان شایسته تحسین انتخاب شد، خاطرنشان کرد: این آثار شامل بررسی انتقادی مبانی سبک زندگی مدرن، از دانشجو فاطمه معصومی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مبانی نظری سبک زندگی خانواده از منظر قرآن و روایات از دانشجو محمدفاضل‌نیا در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، سبک زندگی مطلوب خانواده مسلمان و بررسی مقایسه‌ای سبک زندگی خانواده‌های معاصر با آن توسط حمیده تابعی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه باهنر کرمان،سبک زندگی سیاسی و مبانی نظری آن از منظر امام خمینی(ره) از دانشجو سیدحامد عنوانی در مقطع دکتری دانشگاه فردوسی مشهد و دیگری رابطه ویژگی‌های شخصیت و مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی با موفقیت در تبلیغ در مقطع کارشناسی ارشد  توسط عباس آزاد از موسسه اخلاق و تربیت بود. 

وی بیان کرد: در پایان جشنواره سوم کتاب سال سبک زندگی، به‌ اتفاق آرا کمیته داوران هیچ اثری در به‌عنوان برتر معرفی نشد و این موضوع حاکی از این است که حوزه کار در سبک زندگی نیازمند تقویت بوده و بیشتر کارها ضعیف است، بنابراین این حوزه نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد.

مدیر اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره سالانه انتخاب پژوهشگران برتر این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره 34‌ نفر شامل دانشجویان مقاطع ارشد، دکتری و همچنین اعضای هیئت‌ علمی بود.

فدایی گفت: در مقطع ارشد 24 اثر مقاله، کتاب، نشست و فعالیت‌های پژوهشی، در مقطع دکتری 42 فعالیت پژوهشی و 72 اثر نیز در سطح اعضای تاییدهیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) توسط دبیرخانه جشنواره سالانه تجلیل از پژوهشگران دریافت و مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه در چهاردهمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر 9 نفر برگزیده شدند، افزود: اعضای هیئت‌ علمی شامل حسین سوزنچی در رشته علوم اجتماعی، محمدمهدی گرجیان در رشته فلسفه و کلام، کریم خان‌محمدی در رشته فرهنگ و ارتباطات، دانشجویان دکتری نیز مصطفی آبیار همدانی در رشته فرهنگ و ارتباطات، عبدالرضا آتشین صدف فلسفه در رشته علوم اجتماعی و عبدالله نوری گلجایی در رشته علوم سیاسی و در بین دانشجویان کارشناسی ارشد نیز علی ابراهیم پور در رشته مدیریت راهبردی فرهنگ، فاطمه کریمی در رشته مدیریت رسانه و سید محمدمهدی شرف‌الدین در رشته فلسفه علوم اجتماعی نیز به ترتیب رتبه نخست تا سوم این جشنواره را کسب کردند.

وی گفت: اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) در راستای رونق و تقویت پژوهش در این دانشگاه، آمادگی کامل خود را به‌منظور حمایت از ایده‌ها و برنامه‌های پژوهشی استادان و دانشجویان اعلام می‌دارد.

در ادامه این مراسم که همراه با معارفه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود موسوی به‌ عنوان معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) همراه بود، حجت‌الاسلام فیرزجایی معاون سابق پژوهشی این دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شاخص انجام‌شده در طول سه سال گذشته راه‌اندازی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) بود.

وی افزود: در این مدت بیش از 20 عنوان کتاب منتشر و چیزی به همین تعداد نیز انتظار و آمادگی انتشار است.

موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) یک موسسه پژوهش محور است

معاون پژوهش موسسه  آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) نیز در این مراسم به برگزاری جشنواره نهم و دهم تجلیل از پژوهشگران این موسسه آموزش عالی حوزوی  اشاره کرد و اظهار داشت: در این جشنواره، 68 نفر شرکت کردند که در پایان 10  کتاب به همراه 198 مقاله و 12 مورد فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی ارزیابی و از بین  این‌ها تعدادی به‌عنوان پژوهشگران برتر انتخاب و مابقی نیز شایسته تقدیر شدند.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا شریعتمدار در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پژوهش محور بودن آموزش‌ها از شاخصه‌های اصلی موسسه عالی امام رضا(ع) است، به‌طوری‌که در آن، کاربر اساس پژوهش محور دنبال می‌شود و طلاب در عمل با مهارت‌های پژوهشی آشنا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه پژوهش کردن امروزه یک مهارت است و محقق و پژوهشگر باید در کلاس دست‌ به‌ قلم شود و این مهارت را کسب کند، بیان کرد: افرادی که موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) تربیت شدند از پژوهشگران موفق کشور به شمار می‌روند.

به گزارش تسنیم مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی کتاب سبک زندگی  اسلامی با تجلیل از منتخبان این جشنواره به همراه برگزیدگان جشنواره سالانه انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) و موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) همراه بود./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات