۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۷۴۰۹۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

اقتدار ایران اسلامی، دستاورد مرجعیت فقیه عادل و صالح است

اقتدار ایران اسلامی، دستاورد مرجعیت فقیه عادل و صالح است
مازندران - امام جمعه موقت تهران، اقتدار مقام معظم رهبری در برابر دنیای استکبار را ریشه در فقاهت گره خورده با دیانت، عدالت، اشتیاق شهادت و تلاش برای آخرت بهتر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله نظری خادم الشریعه که در مسجد جامع زیراب سوادکوه برگزار شد با بیان این که هویت دینی ملت ایران بر کسی پوشیده نیست، گفت: رویداد مهم انقلاب اسلامی نشان دهنده پیوند ملت ایران با آموزه های دین مبین اسلام است.

وی، انقلاب اسلامی را محصول باور و اعتقادات دینی ملت ایران به اسلام دانست و افزود: این انقلاب الهی، پیروزی بزرگ و حادثه اقتدار آفرین، محصول ایمان، اعتقاد، باور ملت ایران و جوانان این کشور به اسلام، قرآن و مدرسه عاشورا و ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به این که امنیت امروز کشور نیز محصول دینداری این ملت است، ادامه داد: آنچه که روح و جان امنیت ایران اسلامی است دین باوری این ملت است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود، علما و فقهای دینی را حلقه اتصال پیامبر، امام و مکتب امام صادق(ع) با جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: علما و فقهای دینی عمر خود را در راه فهم دین، فقاهت و آراستگی به دانش، عمل صالح، تقوا و عبادت سپری کردند.

وی ادامه داد: اگر علما در مدرسه امام صادق(ع) زانو نمی زدند و معارف قرآن و عترت را فرا نمی گرفتند و برای ما بازگو نمی کردند امروز شاهد این سطح از ایمان و معرفت در جامعه اسلامی و عالم تشیع نبودیم و این فقهای بزرگ هستند که قدم های بلندی برای فهم دین و نشر معارف آن برداشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان این که روحانیت شیعه و عالمان دینی همواره به علم و عدالت آراسته هستند، گفت: فهم دین، دریافت معارف قرآن و مدرسه امام صادق(ع) و خدمت به ملت اسلام در پرتو تبیین این معارف و آراسته شدن به آن و گام برداشتن در مسیر حیات معنوی و اخلاقی فلسفه وجودی علمای دین در طول تاریخ بوده است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید براین که فقاهت در منطق قرآن، علم پیوند خورده با عمل صالح است، خاطرنشان کرد: علم بریده از عمل نیست، چون رسالتی که قرآن برای فقیه تعریف می کند تنها با علم به دست نمی آید.

وی با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه آراسته به علم و عمل بودند، تصریح کرد: با کوهی از علم و بدون عمل نمی توان در جامعه اثرگذار بود بلکه یک عالم باید نماد پرهیزکاری، تقوا، زهد و دینداری باشد تا بتواند جامعه را هدایت کند و آیت الله نظری به این اصول علمی، اخلاقی و معنوی آراسته بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تأکید براین که اقتدار مقام معظم رهبری در برابر دنیای استکبار را ریشه در فقاهت گره خورده با دیانت، عدالت، اشتیاق شهادت و تلاش برای آخرت بهتر دانست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: عالمانی همچون آیت الله نظری خادم الشریعه در طول عمر با برکت خود تلاش کردند حقایق اسلام ناب، قرآن و مدرسه امام صادق(ع) را تحصیل و فراگیرند و به آن آراسته شوند و در خدمت ملت به عنوان یک خادم ارائه دهند و چنین فقهایی مورد تکریم و تجلیل هستند.

وی با بیان این که نظام اسلامی محصول تفکر دینی است که امام راحل، فقها و شخصیت هایی همچون آیت الله نظری برای شکل گیری آن تلاش کردند و گام برداشتند، افزود: نظریه سیاسی امام صادق(ع) در خصوص ولایت فقیه ریشه در مبانی قطعی دینی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تأکید براین که اراده ائمه معصومین(ع) و امام صادق(ع) تربیت فقیه بوده است، گفت: اگر کسی با عالم دینی عادل، وارسته، تربیت شده در مدرسه امام صادق(ع) ارتباط داشته باشد، زنده، با نشاط و قدرتمند خواهد بود و در جهان حرفی برای گفتن خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اقتدار امروز ایران اسلامی، عراق، لبنان و یمن دستاورد مرجعیت فقیه عادل و صالح است، خاطرنشان کرد: امروز یک فقیه عادل، زعیم شجاع، بی اعتبار به دنیا و ایستاده در برابر ظلم در رأس این نظام دینی قرار دارند.

وی بخش پایانی سخنان خود با تجلیل از خدمات مبارزاتی و انقلابی آیت الله نظری خادم الشریعه افزود: رسالت امروز مردم شناخت این چنین علما و فقهای دینی است./950/پ210/ب1

ارسال نظرات