۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۴۲۰۳

ساخت دو میلیون خانه توسط کمیته امداد بخشی از وظایف نظام درباره محرومان است

ساخت دو میلیون خانه توسط کمیته امداد بخشی از وظایف نظام درباره محرومان است
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: کمیته امداد تا کنون حدود 2 میلیون واحد مسکونی ساخته است که این موضوع بخشی از وظایف حاکمیت در قبال محرومین و خانوارهای تحت پوشش این کمیته محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 19 بهمن) و در جریان بررسی جزئیات طرح جهش تولید و عرضه مسکن اظهار داشت: طبق اصل 31 قانون اساسی داشتن مسکن متناسب مورد نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف به رعایت این موضوع است که زمینه اجرای این اصل را برای نیازمندان و کارگران فراهم کند.

وی افزود:‌مسؤولیت ساخت مسکن برای مستضعفین و افراد تحت پوشش کمیته امداد بر عهده این کمیته است و به خوبی هم این کار را انجام داده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: ساختمان‌ها و خانه‌های متعددی برای محرومین از سوی کمیته امداد ساخته می‌شود و تا کنون یک میلیون و 960 هزار واحد مسکونی توسط این کمیته ساخته شده است.

پژمان‌فر گفت:‌ تأمین اجتماعی تا کنون به وظایفش در مورد تولید و ساخت مسکن محرومین عمل نکرده است ولی وظیفه حاکمیتی ایجاب می‌کند این کار را انجحام دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: امروز ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین مسکن توسط کسانی که مسکن‌سازی می‌کنند مربوط به کمیته امداد است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که نقش بسیار مؤثری در تولید و عرضه مسکن برای محرومین دارد کمیته امداد است و هر جا هم که سیل و زلزله آمده این کمیته در صف خدمات‌رسانی به مردم و مستضعفین بوده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات