۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۷۴۲۸۰
همگام با انقلاب:

انقلاب اسلامی، تبلور اراده و آرمان خواهی ملت ایران است

انقلاب اسلامی، تبلور اراده و آرمان خواهی ملت ایران است
مازندران - عضو شورای حوزه علمیه مازندران، انقلاب اسلامی را محصول تبلور اراده و آرمان خواهی ملت ایران در برابر ظلم، استبداد و بی عدالتی رژیم طاغوت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را یک معجزه الهی در تاریخ اسلام برشمرد و گفت: نهضت امام خمینی(ره) در حالی به پیروزی رسید که رژیم حاکم در اوج حمایت های آمریکا و متحدان غربی اش قرار داشت.

وی با بیان این که ملت ایران علیه ظلم، فساد، بی عدالتی و دین زدایی در کشور قیام کردند، افزود: امام خمینی(ره) با قیام علیه ظلم و فساد طاغوت زمانه، صدای ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب در قرن معاصر به شمار می رود، تصریح کرد: دشمنان نیز همواره از حضور در صحنه این ملت هراسان بوده اند و تلاش کردند با تبلیغات مسموم و دروغ پراکنی مردم را از مسیر انقلاب منحرف کنند که تا به امروز با بصیرت و هوشیاری این مردم شکست خوردند.

وی با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی با تکیه بر ایمان، وحدت و حضور مرجع مقتدر در رأس نهضت به پیروزی رسید، گفت: این انقلاب همه محاسبات قدرت های استکباری را در جهان با چالش جدی مواجه کرد، اما خروش ملی این مردم در سایه رهبری امام خمینی(ره) پیروزی بزرگی را به ارمغان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، انقلاب اسلامی را محصول تبلور اراده و آرمان خواهی یک ملت دانست و خاطرنشان کرد: این ملت با انقلاب اسلامی ضمن دستیابی به اسقلال و آزادی، هویت از دست رفته خود را نیز احیا کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیام و گفتمان انقلاب اسلامی برای ملت های جهان مستکبران عالم را مضطرب و نگران کرده است، خاطرنشان کرد: انقلاب ملت ایران افق های تازه ای را برای رهایی از سایه ظلم و استبداد در برابر ملت های آزادی خواه جهان قرار داده است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه ای را برای قیام ملت های آزادی خواه جهان علیه استکبار جهانی و منافع آنها در منطقه و سایر نقاط جهان فراهم کرده است، افزود: این انقلاب الهی موجب شد ملت های جهان از خواب غفلت بیدار شوند و در برابر ظلم و جور زمانه قیام کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از انقلاب اسلامی به عنوان برجسته ترین و مهم ترین حادثه قرن حاضر یاد کرد و با بیان این که این انقلاب دینی و مردمی دنیای غرب را با چالش جدی مواجه کرد، افزود: پس از پیروزی این انقلاب دینی، بسیباری از منافع استکبار جهانی در اقصی نقاط دنیا را چالش جدی مواجه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی امروز به یک گفتمان جهانی در دنیا تبدیل شده است، ادامه داد: نظام سلطه برای جلوگیری از گسترش روز افزون این گفتمان تلاش ها و سرمایه گذاری های گسترده ای انجام داد، اما حقانیت این گفتمان الهی موجب گرایش بسیاری از ملت های جهان به آن شد.

امام جمعه نوشهر با بیان این که حضور بی نظیر مردم در نهضت مبارزات انقلاب، تبلور عینی وحدت و یکپارچگی یک ملت در برابر ظلم و استبداد بود، افزود: انقلاب اسلامی هویت از دست رفته ملت ایران از سوی رژیم پهلوی را دوباره احیاء کرد و به آنها بازگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که امروز نیز مهم ترین عامل حفظ و تقویت انقلاب اسلامی، حضور در صحنه مردم حول محور ولایت فقیه است، بیان داشت: این ملت در همه مراحل انقلاب با اعتقاد راسح به اسلام و پیروی از ولایت فقیه بر وحدت کلمه و پرهیز از تفرقه و اختلاف تأکید کردند./950/

ارسال نظرات