۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۷۴۷۴۲

مهمترین اخبار اقتصادی یکشنبه ۲۶ بهمن ماه ۹۹| قیمت طلا، دلار و سکه

مهمترین اخبار اقتصادی یکشنبه ۲۶ بهمن ماه ۹۹| قیمت طلا، دلار و سکه
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۶ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی یکشنبه 26 بهمن ماه ۹۹ به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۲۶

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 165 هزار تومان، قیمت دلار 26 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 12 میلیون و 50 هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 11 میلیون و 500 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 650 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 550 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 165 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 555 هزار تومان و هر مثقال طلا 5 میلیون و 50 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با کاهش جزئی همراه شده است؛ سکه بعد از مدت‌ها بار دیگر وارد کانال 12 میلیونی شده است؛ فعالان بازار از افزایش تقاضا برای خرید سکه خبر می‌دهند و این موضوع هم یکی از دلایل ورود سکه به کانال جدید قیمتی است. هرچند از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.

 در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 26 هزار تومان، قیمت یورو 31 هزار و 200 تومان و درهم امارات 7 هزار و 150 تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار  و یورو نسبت به روز کاری ثابت مانده است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار  24 هزار و 980 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 24 هزار و 480 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 30 هزار و 270  تومان و قیمت خرید یورو نیز 29 هزار و 770 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: یک‌شنبه 26  بهمن 12:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

24  هزار و 980

قیمت دلار (بازار آزاد)

26  هزار

قیمت یورو (صرافی بانکی)

30 هزار و 270

قیمت یورو (بازار آزاد)

31 هزار و 200

قیمت درهم

7 هزار و 150

قیمت پوند

35هزار

بروز رسانی: یک‌‌شنبه 26 بهمن ساعت 12:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  11 میلیون و 500 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

12 میلیون و 50 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

6 میلیون و 650 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

4 میلیون و 500  هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 550 هزار

بروز رسانی: یک‌‌شنبه 26 بهمن ساعت 12:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 165هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 555 هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 50 هزار

انس طلا(دلار)

1825.6

 

احتمال عرضه خودرو‌ها بدون قرعه‌کشی

مجید باقری گفت: اگر در مرحله ثبت‌نام، تعداد متقاضیان از تعداد خودرو‌های عرضه‌شده در آن مرحله کمتر باشد، برای تحویل آن خودرو قرعه‌کشی برگزار نمی‌شود.

وی افزود: در مراسم قرعه‌کشی هفته قبل محصولات سایپا، برای خودروی سایپا151 به‌علت کمتر بودن تقاضا در مقایسه با میزان عرضه این خودرو، قرعه‌کشی برگزار نشد و صاحبان خودروی سایپا151 بدون قرعه‌کشی شناخته شدند.

باقری گفت: در هفته‌های گذشته برای خودروی نیسان هم به‌علت پایین بودن تقاضا در مقایسه با میزان عرضه، این خودرو بدون قرعه‌کشی به مشتریان اختصاص یافت.

 

جزئیات پرداخت وام به دارندگان سهام عدالت بدون ضامن

موسوی، نماینده وزارت اقتصاد گفت: شبکه بانکی تلاش کرد خدماتی برای دارندگان سهام عدالت طراحی کند تا بتوانند نیاز‌های اساسی‌ و خردشان را مبتنی بر دارایی‌شان برطرف کنند.

وی در ادامه افزود: از این رو همه کسانی که سهام عدالت دارند، می‌توانند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به‌صورت غیرحضوری از درگاه‌ها‌ی تعیین‌شده ارسال کند.

موسوی با بیان اینکه برای دریافت کارت اعتباری و استفاده از این تسهیلات، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست، تصریح کرد: متقاضیان در بانک ملی از طریق سامانه ایوا و در بانک تجارت از طریق سامانه زمرد اقدام کنند.

نماینده وزارت اقتصاد یادآور شد: مدارک مورد نیاز مدارک هویت‌سنجی است و بر اساس هماهنگی‌ها با سازمان بورس، این کارت‌ها حداکثر ظرف یک هفته قابل استفاده خواهد بود.

وی تأکید کرد: فعلاً دو بانک آماده ارائه این خدمات هستند و در روز‌های آتی برای سایر بانک‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد ضمن اینکه کسانی هم که در این دو بانک حساب ندارند، می‌توانند با افتتاح حساب از این تسهیلات استفاده کنند.

موسوی ادامه داد: تمهیداتی در نظر گرفته شده است که از کارت فیزیکی هم استفاده نشود و خرید از طریق کیوآرکد انجام شود.

وی با اعلام اینکه "بازپرداخت این تسهیلات سه‌ساله است"، گفت: نرخی که در نظر گرفته شده 18 درصد است، اما اگر مصرف‌کننده آخر هر ماه تسویه کند، هیچ سودی از او هم گرفته نمی‌شود.

موسوی با اشاره به متغیر بودن میزان اقساط تصریح کرد: ارزش کارت‌های اعتباری 50 یا 60 درصد میزان دارایی سهام عدالت افراد است و سازمان بورس می‌تواند آن را به‌عنوان وثیقه بگذارد، از این رو پرداخت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد.

پیش از این معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفته بود: صاحبان سهام عدالت از روز 25 بهمن 99 کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

عباس معمارنژاد تصریح کرده بود: بانک‌های ملی و تجارت به صاحبان سهام عدالت کارت اعتباری می‌دهند، این خدمات به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و معادل 50 درصد ارزش سهام عدالت است.

 

شاخص بورس به رشد ۲ هزار واحدی بسنده کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 11میلیارد و 991میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 12هزار و 292میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 251هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 2هزار و 83واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 264هزار و 337واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و معدنی و صنعتی گل گهر با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 543واحد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) 1460واحد، قیمت (هم‌وزن) 955واحد، آزاد شناور 6315واحد و ‌بازار اول 6095 واحد رشد و شاخص بازار دوم 11741 واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 182میلیون ورقه به‌ارزش 8هزار و 32میلیارد تومان در 507هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 56واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 816واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و زغالسنگ پرورده طبس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

گرانی دلار بازار خودرو را تکان داد/ افزایش ۶ درصدی قیمتها

بازار امروز خرید و فروش خودرو متأثر از روند افزایشی قیمت دلار با افزایش 6 درصدی قیمت در انواع خودروهای داخلی و مونتاژی روبرو شده است.

فعالان بازار در همین رابطه معتقدند قیمت خودرو امروز به قیمت 20 روز گذشته رسیده است. به نوعی در شرایط فعلی این فروشندگان هستند که به صورت سلیقه ای قیمتها را به بهانه افزایش قیمت دلار بالا اعلام می کنند علاوه براین هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد. چرا که به اعتقاد خریداران این التهابات مقطعی بوده و با کاهش قیمت دلار فروکش خواهد کرد.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو قیمت پراید 111 به حدود 128 میلیون تومان رسیده است. علاوه براین پراید 131 نیز 109 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

براساس این گزارش، قیمت سمند ال ایکس امروز 184 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 196 میلیون تومان، پژو 206تیپ پنج 257 میلیون تومان، پژو 207 دنده ای 275 میلیون تومان و پژو 207 اتومات 430 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین تیبا صندوق دار 116 میلیون تومان، پژو 405 187 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

در محصولات مونتاژی نیز رشد قیمتها همانند خودروهای داخلی و حتی در برخی موارد بیشتر هم بوده است. به نحوی که هایما از قیمت 660 میلیون تومان به 705 میلیون تومان رسیده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات