۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۷۴۷۶۳
گزارش؛

دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید و علما

دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید و علما
رییس رسانه ملی با حضور در قم با شماری از مراجع تقلید و علما از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی و علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عبدالعلی علی عسگری رییس رسانه ملی امروز با حضور در قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این سفر یک روزه با حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی و علوی گرگانی و آیات حسینی بوشهری و اعرافی دیدارهای جداگانه ای داشت که بخش هایی از آن را در زیر تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

پ/دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید و علما

برای استقلال رسانه ملی تدبیری اندیشیده شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس رسانه ملی بیان کرد: احساس می شود امروز رسانه ملی دچار نوعی تناقض است، زیرا بودجه اش را از دولت می گیرد و به همین دلیل نمی تواند بسیاری از مسائل را مطرح کند؛ این در حالی است که مردم دلشان می خواهد واقعیات را از رسانه ملی بشنوند؛ ای کاش تدبیری اندیشیده شود که استقلال رسانه ملی حفظ شده تا مسائل را کاملاً به صورت بی طرف بیان کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خرسندی از توجه رسانه ملی به فرهنگ سازی در زمینه قیامت باوری، گفت: شما باید قیامت باوری را در عمل ترویج کنید تا مردم بدانند روز قیامت و حساب و کتابی وجود دارد؛ ما در منطق شیعه خمیرمایه های خوبی داریم که می تواند ما را در همه جا راهنمایی کند.

این مرجع تقلید در پایان ضمن تقدیر از عملکرد رسانه ملی در زمینه مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در این زمینه نباید افراط و تفریط صورت گیرد؛ نباید این‌گونه باشد که بعضی از رستوران ها و اماکن تفریحی باز باشد، اما نماز جمعه و اماکن مقدسه تعطیل شود؛ می دانیم که رسانه ملی در این زمینه مقصر نیست، اما می تواند در تصمیم گیری های مسؤولان مربوطه مؤثر باشد.

پ/دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید و علما

رسانه ملی باید مروج روش های علمی، هنری و ادب اسلامی در جامعه باشد

حضرت آیت الله جوادی آملی نیز در دیدار آقای علی عسگری با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید خروجی حوزه و دانشگاه را منتشر کند، اظهار داشت: رسانه ملی باید مروج روش های علمی، هنری و ادب اسلامی در جامعه باشد؛ امروز رسانه ملی باید جای خود را در میان مردم بیشتر باز کند، زیرا مردم اکثر وقت خود را با رسانه می گذرانند.

وی با بیان اینکه ادب بخشی از اخلاق جهانی اسلام است، تأکید کرد: ما باید در رسانه مردم را به وحدت و رعایت احترام نسبت به یکدیگر دعوت کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با انتقاد از پخش حجم بالایی از پیام های بازرگانی در رسانه ملی تصریح کرد: اینکه رسانه ملی حجم بالایی از تبلیغات مختلف بازرگانی همچون تبلیغ کفش و غذا را در برنامه کار خود قرار دهد زیبنده نیست، زیرا به جایگاه این رسانه لطمه می زند؛ البته بحث بودجه بسیار مهم است و باید تأمین شود، اما به این آسیب هم باید توجه داشت.

پ/دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید و علما

با بهره گیری از صدا و سیما «حق» را به جهان برسانیم

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار با رییس رسانه ملی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات باید فرصت ها را غنیمت بشمریم و حالا که رسانه ملی در اختیارمان است تلاش وافر داشه باشیم تا آموزه های دین را به مردم بیاموزیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اقدامات رسانه ملی در زمینه های مختلف را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امروز دست اندرکاران و مسؤولان رسانه ملی نباید در برابر دشمنان دلسرد شده و مأیوس شوند؛ هر چه شما رشد کنید دشمن هم قوی تر می شود، از این جهت باید با تکیه بر نیروی ایمان نقشه هایشان را خنثی کنید.

وی با بیان اینکه نیروی ایمان سبب موفقیت در امور می شود، تأکید کرد: امروز صدا و سیما ظرفیت عظیمی را در اختیارمان قرار داده است و ما باید با بهره گیری از این ظرفیت حق را به سراسر دنیا معرفی کنیم.

پ/دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید و علما

امیدبخشی به مردم از مهمترین وظایف رسانه ملی در شرایط دشوار کنونی است

آیت الله حسینی بوشهری نیز در این دیدار امیدبخشی به مردم را از مهمترین وظایف رسانه ملی در شرایط دشوار کنونی دانست و تاکید کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری این است که باید امید در جامعه زنده نگه داشته شود، و خوشبختانه رسانه ملی این قدم های بزرگ را برداشته و خدمات و موفقیت های نظام را به خوبی به مردم گزارش می‌دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد حس ناامیدی و کاهش حضور مردم در انتخابات آتی، گفت: رسانه ملی باید با ایجاد شور و امید، مردم را برای حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو بسیج کند. البته در میزگردها باید مراقب باشید که درخصوص مسائل کشور و نیز دستاوردهای نظام که به دولت خاصی اختصاص ندارند، سیاه نمایی نشود.

وی در ادامه با بیان نکاتی درخصوص فیلم ها و سریال های تلویزیونی، اظهار داشت: ساخت سریال ها و فیلم ها یکی ازکارهای بزرگ صدا و سیما است. البته لازم است در ساخت این سریالها، ظرافت های دینی، به صورت هنرمندانه نمایش داده شود تا بتواند الگوی مناسبی برای مخاطبین باشد. در واقع بحث سرگرمی و جذب مخاطب، اگرچه امری لازم است اما نکته مهمتر آن است که خروجی فیلم ها و سریال ها، بتواند تحولی در زندگی مردم ایجاد کند.

پ/دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید و علما

رسانه ملی با وجود محاصره بودن، در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی نقش موثری دارد

آیت الله اعرافی نیز در دیدار رییس صدا و سیما با اشاره به اینکه رسانه ملی با وجود محاصره بودن، در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی نقش موثری دارد، گفت: وظیفه ما به عنوان حوزه علمیه این است که از زحمات گسترده، ارزشمند، خطیر، راهبردی رسانه ملی در این عصر که دشمنان با تمام توان برای به تباهی و تهی ساختن جامعه اسلامی صف کشیده اند، تقدیر و تشکر کرد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: رسانه ملی به عنوان رسانه انقلاب، امروز در عمق کشورهای جهان فرهنگ مقاومت، ایثار، انسجام، وحدت، حکومت اسلامی توانسته نقش آفرینی کند و البته قابل ارتقا است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز قم به واسطه حضور مراجع معظم تقلید، حوزه علمیه و برپایی صدها کرسی درس، بحث و خطابه کانون توجه نه تنها جهان اسلام، بلکه تمام ادیان است، تأکید کرد: توجه به قم، توجه به نظام و انقلاب اسلامی ایران و جهان است.

پ/دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید و علما

امروز همه تهدیدات دشمن رسانه پایه است

علی عسگری رییس رسانه ملی نیز در این دیدارها ا بیان اینکه امروز فضای مجازی به منشأ هرگونه پلیدی که انتها ندارد تبدیل شده است، تصریح کرد: ما گرفتار یک جنگ نابرابر با شیطان بوده و در یک جنگ رسانه ای نابرابر قرار داریم که هر روز ادامه دارد؛ امروز با یاری خداوند است که می توانیم جلوی حمله ها و هجمه های آنها به عقاید مردم به ویژه جوانان را بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن براندازی نرم، هویتی و فرهنگی را پیگیری می کند، بیان کرد: امروز همه تهدیدات دشمن رسانه پایه است، از این جهت رسانه در مقابله با آن نقش کلیدی دارد؛ امروز با توجه به اینکه بودجه کل رسانه ملی ما به اندازه بودجه یکی از شبکه های بی بی سی نیست، باید دانست که خداوند به ما کمک می کند تا بتوانیم توطئه های دشمن را خنثی کنیم؛ تنها بودجه بی بی سی 1، حدود 1 میلیارد و 400 میلیون پوند است که کل بودجه ما کسری از آن محسوب می شود.

علی عسگری با بیان اینکه سیاست ما در رسانه ملی جذب حداکثری است، با ارائه توضیحاتی درباره رویکرد این رسانه برای فرهنگ سازی در زمینه قیامت باوری ابراز کرد: اگر بتوانیم قیامت را به خوبی بیان کنیم بزرگترین مانع را در برابر شیطان ایجاد کرده ایم./841/پ203/ب1

ارسال نظرات