۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۷۴۷۹۶
آیت‌الله کعبی:

تأثیرگذاری روحانیت بر مردم درگرو برخورداری از علم توأم با عمل است

تأثیرگذاری روحانیت بر مردم درگرو برخورداری از علم توأم با عمل است
خراسان شمالی - عضو هیئت رییسه خبرگان گفت: مردم بیشتر به عمل ما توجه می‌کنند تا گفته‌های ما، ازاین‌رو تأثیرگذاری روحانیت بر مردم درگرو علم توأم با عمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه، امروز در نشست با نخبگان روحانی خراسان شمالی، با تجلیل از فعالیت‌های منسجم جامعه روحانیت در استان، اظهار کرد: این عزم و اراده، همت، حضور در صحنه و آمادگی روحانیت برای ایجاد تحول در منطقه سرمایه بزرگی است که باید آن را قدر بدانید.

وی تصریح کرد: این‌که مجموعه‌ای متشکل، همدل و مصمم از روحانیان همراه برای نماینده ولی‌فقیه در استان پای کار هستند، ستودنی و قابل‌تجلیل است.

آیت‌الله کعبی در ادامه با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت ماه رجب، افزود: باید قدر این پنجره‌های رحمت الهی را بدانیم و از ماه رجب بهره و توشه معنوی ببریم، خدای‌ناکرده این‌طور نشود که ماه رجب تمام شود و شعبان و رمضان هم بیاید و بگذرد و همین‌طور عمر ما به پایان برسد و ما همچنان در خواب غفلت بوده و بی‌بهره باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: به‌ویژه اگر یک طلبه و روحانی از این فرصت‌ها بی‌بهره باشد و از روحانیت به باطن برخوردار نشود، حتی اگر برای مردم دلسوزی کرده و بخواهد آن‌ها را جذب ایمان، تقوا و عمل صالح بکند مردم جذب نمی‌شوند؛ زیرا مردم بیشتر به عمل ما توجه می‌کنند تا گفته‌های ما.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب هم استفاده از این فرصت‌های معنوی است، اضافه کرد: یکی از دلایل موفقیت‌های بزرگ مقام معظم رهبری که ایشان را به چنین رهبر فرزانه و حکیم و شخصیت بی‌نظیر برای هدایت امت اسلام تبدیل کرد، همین برخورداری معظم له از معنویت است.

وی تصریح کرد: به دلیل همین برخورداری از معنویت است که ایشان توانست جا پای امام راحل بگذارند و به‌گونه‌ای عمل کنند که گویی امام راحل زنده بوده و در حال اداره کشور است.

آیت‌الله کعبی تأکید کرد: باید تلاش کنیم ماه رجب با تشریفات نگذرد و به حقیقت «این الرجبیون» برسیم و حالت توجه، دعا، استغفار و معنویت پیدا کنیم؛ زیرا حتی رسول گرامی اسلام (ص) هم استغفار می‌کرد و می‌فرمودند من هم به استغفار نیاز دارد، چه برسد به ما که بنده‌های سراپا تقصیر هستیم.

وی افزود: باید در ماه رجب اهتمام ویژه‌ای به استغفار واقعی، توبه و انابه، توجه، دعا، ارتباط با خدا، نماز، ادعیه، تلاوت بیشتر قرآن، توجه معنوی و توجه به نقاط ضعف و تلاش برای برطرف کردن این نقاط ضعف داشته باشیم به‌گونه‌ای که وقتی ماه رجب تمام شود احساس کنیم تحولی پیدا کرده‌ایم.

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: ما طلاب باید ابتدا به خود توجه کرده و خود را اصلاح کنیم؛ زیرا تا زمانی که خود را اصلاح نکرده‌ایم نمی‌توانیم دیگران را اصلاح کنیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات