۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۶۷۴۹۰۱
دین و فضای مجازی

ضرورت حضور آگاهانه در فضای مجازی

ضرورت حضور آگاهانه در فضای مجازی
از آنجایی که بستر فضای مجازی میسر است، مومن باید فعال و هوشیار باشد و اهداف الهی خود را پیگیری کند و با توکل به خداوند متعال و حرکت به او، دیگران را هم یاری کند.

حجت الاسلام عیسی نریمیسا روحانی آزاده و رزمنده مبارز دفاع مقدس در موضوع بحث زیست مومنانه در فضای مجازی به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: فضای مجازی یک موهبت الهی می باشد که از فکر و اندیشه بشر نشات گرفته است اما در صورتی که انسان اسیر وسوسه های شیطان نشود.

وی افزود: همانطور که هدف انسان در عالم حقیقت باید با خضوع و خشوع در محضر خداوند حاضر باشد این مسئله در مورد فضای مجازی نیز صدق می کند و با کمک و دستگیری، ارشاد، ایجاد مهر محبت و از بین بردن کینه به این اهداف خواهد رسید.

این روحانی آزاده، با توجه به اهمیت فضای مجازی در جامعه اسلامی امروزی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بستر شبکه های ارتباطی و فضای مجازی میسر است، مومن باید فعال و هوشیار باشد و اهداف الهی خود را پیگیری کند و با توکل به خداوند متعال و حرکت به او، دیگران را هم یاری کند.

وی در ادامه بیان کرد: شرط ورود به فضای مجازی، توکل، عدم سوء ظن، فکر مثبت، لحاظ مقتضای حال مخاطب با توجه به سن و فکر و فعالیت مبنی بر رضایت خداوند بزرگ و متعال می باشد و مضاف بر موارد ذکر شده شخص باید مطالعه فراوان داشته باشد تا اولا، دست پر از این فضا بازگردد و ثانیا، خداوند از او راضی باشد و فریب وسوسه و هوای نفس نشود.

حجت الاسلام نریمیسایی در پاسخ به خبرنگار سرویس فرهنگی رسا مبنی بر راه حل مناسب برای فراهم کردن بستر رفتار زیست مومنانه در فضای مجازی اظهار داشت: نامحدود بودن و عدم پیگیری در این فضا موجب خطر در فکر، ذهن، قلب افراد مومن و متدیّن می شود و مسئولان مربوطه باید پیگیری های لازم را اعمال کنند تا جوانان به انحراف کشیده نشوند و افراد اهل علم سنگر فضای مجازی را برای مشورت و ایجاد فضای بهتر، خالی نگذارند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات