۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۷۴۹۵۴
دین و زیست مجازی(۱۹)؛

نقش تعیین کننده رسانه ملی در کاهش آسیب های فضای مجازی

نقش تعیین کننده رسانه ملی در کاهش آسیب های فضای مجازی
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: صدا و سیما و وزارت ارشاد نقش بسزایی در امور مجازی و از بین بردن آفات و آسیب اجتماعی در فضای مجازی دارند.

حجت الاسلام یحیی کبیر مدرس حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا در موضوع زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: به فرموده علامه طباطبایی، شهید مطهری و ایت الله جوادی املی، مومن چه در ساحت عینی و حقیقی زندگی و چه در ساحت مجازی و قراردادی، باید بر اساس جهان بینی الهی عمل کند، که این مسئله یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری بشمار می آید.

وی بیان کرد: مومنی که اهل ایمان و عارف به امر و نهی خداوند است، در هر ساعت فردی و اجتماعی، حقیقی یا مجازی با رهنمود از حاکمیت الهی برای حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت اسلام و حراست، اقدام و عمل کند.

حجت الاسلام کبیر افزود: با توجه به حقیقی بودن زیر بنای تمام امور و از آنجایی که حقیقت دین، عینی است، باید از طریق این تکنولوژی فقط برای حفظ ارزش های اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران استفاده کنیم و با توجه به فنی بودن این تکنولوژی باید مطالعاتی در سیر این موضوع انجام شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس فرهنگی رسا مبنی بر راهکار مناسب برای ایجاد جو و شرایط سالم در این فضای مجازی بیان کرد: کارشناسان و روحانیون مستعد نباید در این عرصه شانه خالی کنندو تبلیغات مثمر ثمر، در مدارس و دانشگاه صورت گیرد و علمای فقید جامعه را در این فضا آرام آرام به صراط مستقیم هدایت کنند.

حجت الاسلام کبیر در ادامه افزود: صدا و سیما و وزارت ارشاد نقش بسزایی در امور مجازی و از بین بردن آفات و آسیب اجتماعی در فضای مجازی دارند و مضاف بر آن باید شرایط مشروع و حلال نشاط جوانان را در این فضا بعمل بیاورند زیرا از آنجایی که سود و خیر چیزی زیاد باشد، به مراتب شر آن هم زیاد است.

سینا ریاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
توضیحات خوب بود.
1
0