۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۷۵۰۲۹
دین و فضای مجازی(23)؛

ضرورت حضور طلاب مبلغ در فضای مجازی

ضرورت حضور طلاب مبلغ در فضای مجازی
شخصی که قصد ورود به فضای مجازی را دارد بهتر است با راهنمایی و مشورت کارشناسان دینی همراه باشد تا مانع به وجود آمدن مشکلات و آسیب های جدی برای افراد شوند.

حجت الاسلام حسن وطن خواه استاد درس اخلاق حوزه، در موضوع زیست مومنانه در فضای مجازی به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: هر شخصی که وارد فضای ارتباطی مجازی می شود، به دلیل آسیب های موجود مانند شبکه های مخرب اجتماعی، انحرافات فکری و جنسی، که در روح، جسم و قلب شخص تاثیر می گذارد، در ابتدا اشخاص باید نیّت و هدف خود را مشخص کند.

وی در ادامه بر راه حل مناسب و صحیح برای پیشگیری از این آفات اشاره کرد، افزود: شخصی که قصد ورود به فضای مجازی را دارد بهتر است با راهنمایی و مشورت کارشناسان دینی همراه باشد تا مانع به وجود آمدن مشکلات و آسیب های جدی شوند.

استاد درس اخلاق بیان کرد: راهنمایی و مشورت کارشناسان دینی، باید در همه ابعاد و عرصه های دینی، معرفتی، اخلاقی و ... باشد، تا بتوانند فضای مسموم مجازی را، جایگاهی سالم برای مومنان کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس فرهنگی رسا مبنی بر ارایه راه کار مناسب مبنی بر فعالیت مومنان در فضای مجازی اظهار داشت: روحانیون و مبلغان دینی، باید با تدابیر هوشمندانه وارد فضای مجازی شوند و سنگر را خالی نگذارند و همچنین مسئولان مربوطه با همت مضاعف و اقدام به محدودیت و فیلترینگ شرایط مناسب و سالم را در فضای مجازی برای مردم ایجاد کنند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات