۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۷۵۰۳۳
آیت الله حسینی بوشهری:

نیازمند پژوهش در زمینه اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی هستیم

نیازمند پژوهش در زمینه اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی هستیم
رییس جامعه مدرسین با بیان اینکه نیازمند تحقیق در زمینه اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی هستیم، گفت: رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند پژوهش و پشتوانه های علمی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه پژوهشگران حوزوی باید در زمینه رفع نیازهای حکومت اسلامی و نظام اسلامی قلم فرسایی کنند، گفت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد رشد پژوهشگران حوزوی در زمینه نظام سیاسی و حکومت اسلامی هستیم.

نیازمند تحقیق در زمینه اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی هستیم

وی با بیان اینکه امروز نیازمند تحقیق در زمینه اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی هستیم، اظهار داشت: همچنین مطالعات تطبیقی در زمینه حکومت اسلامی و اندیشه سیاسی اسلام و جذب پژوهشگران و محققان در این زمینه بسیار مورد نیاز است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند تحقیق و پژوهش و پشتوانه های علمی است، خاطرنشان کرد: امروز در تلاش هستیم که فعالیت های علمی ما تنها منحصر به داخل کشور نباشد، بلکه نظریات حکومت اسلامی و اندیشه سیاسی اسلام را در سطح بین المللی پیگیری کنیم؛ در این زمینه در حال امضای تفاهم نامه هایی هستیم و جامعه المصطفی(ص) می تواند در این عرصه کمک شایانی به ما داشته باشد.

پ/نیازمند پژوهش در زمینه اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی هستیم

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تجلیل از شخصیت علمی مرحوم آیت الله مؤمن قمی و آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد: امروز با تلاش پژوهشگران حوزوی درسنامه ولایت فقیه و حکومت اسلامی برای سطح کارشناسی دانشگاهی و درسنامه ولایت فقیه و حکومت اسلامی برای سطوح عالی حوزه های علمیه تدوین شده و رونمایی می شود.

در زمینه تأمین نیازهای علمی حکومت اسلامی دست یاری به سوی پژوهشگران دراز می کنیم

وی ابراز کرد: موضوعاتی که در دستور کار داریم عبارتند از فقه تأمین مالی دولت اسلامی، مناسبات روحانیت و حکومت اسلامی، آسیب شناسی حکومت اسلامی، مبانی فقهی حکومتی مجلس خبرگان رهبری و مواردی از این دست که در این زمینه نیازمند یاری پژوهشگران هستیم و دست یاری خود را به سوی آنها دراز می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: امروز برای رسیدن به تمدن اسلامی که از آرمان های بلند امامین انقلاب محسوب می شود، مبتنی بر خردورزی، ایمان، علم و فصول هفت گانه ای که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم از آنها نام برده اند، است، از این رو تحقق آنها ما را به نسبت به مقصد اصلی و اساسی که به تعبیر رهبری پایان و ختام مسک آن ظهور امام زمان(عج) است نزدیک می کند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات