۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۷۵۰۴۵
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان:

تریبون نماز جمعه ظرفیتی عظیم برای افزایش آمار پذیرش حوزه علمیه است

تریبون نماز جمعه ظرفیتی عظیم برای افزایش آمار پذیرش حوزه علمیه است
لرستان - مهرابی بر ضرورت استفاده از ظرفیت تریبون نماز جمعه برای اطلاع رسانی به خانواده ها و جوانان در زمینه پذیرش حوزه های علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اکرم مهرابی، ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که در دفتر وی برگزار شد، به ظرفیت حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون 13 مدرسه علمیه خواهران در سطح دو و سه حوزوی در حال فعالیت هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان به نقش حوزه علمیه خواهران در ارتقای فرهنگ دینی و تربیت نسلی انقلابی اشاره کرد و افزود: مبلغان خواهر در این زمینه و مقابله با هجمه های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرین هستند.

وی خروجی حوزه علمیه را تبلیغ خواند و یادآور شد: فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران هم اکنون در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه تبلیغ و تربیتی در سراسر استان نقش آفرین هستند.

مهرابی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران لرستان عنوان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم و تجمعات، شیوه های اطلاع رسانی تغییر یافته و از ظرفیت فضای مجازی بیشتر در این زمینه استفاده می شود.  

وی بیان کرد: انتظار می رود به منظور استفاده از ظرفیت های ستاد و به ویژه تریبون نماز جمعه و جماعات مساجد در جهت اطلاع رسانی وسیع تر به عموم در زمینه جذب و پذیرش حوزه های علمیه خواهران، بهره مند شد.

تربیت یافتگان حوزه علمیه مروج اخلاق هستند

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان تصریح کرد: خروجی‌ها و تربیت یافتگان حوزه‌ های علمیه می توانند در همه ارگان ها و نهادهای دینی و انقلابی به نوعی مبلغ اسلام و مروج اخلاق باشند.

تریبون نماز جمعه ظرفیتی عظیم برای افزایش آمار پذیرش حوزه علمیه است

حجت الاسلام رضا حقیان، در ادامه این نشست عنوان کرد: از پتانسیل و ظرفیت‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و  ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در زمینه تبلیغ و اطلاع‌رسانی در خصوص پذیرش حوزه های علمیه خواهران استفاده خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان بیان کرد: 18 پایگاه نماز جمعه در استان داریم که از این طریق اطلاع‌رسانی های لازم انجام خواهد شد و افزون بر انتشار پوستر در فضای مجاز، حوزه های علمیه می توانند از تریبون نماز جمعه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیوند محکم‌تر حوزه علمیه و ستاد مذکور و تعامل این دو نهاد در راستای رسیدن به هدف نهایی در ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی نقش آفرین است./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات