۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۷۵۰۵۲

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
دنیا زبان زور را بهتر می‌فهمد، راز خلق یک مشارکت پرشور در انتخابات ۱۴۰۰، اگر شاه نمیرفت اینا یخ نمیزدن، درخواست دولت از مجلس درباره پرداخت یارانه‌ها بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دنیا زبان زور را بهتر می‌فهمد، راز خلق یک مشارکت پرشور در انتخابات ۱۴۰۰، اگر شاه نمیرفت اینا یخ نمیزدن، درخواست دولت از مجلس درباره پرداخت یارانه‌ها بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

دنیا زبان زور را بهتر می‌فهمد

قیس قریشی، تحلیلگر مسائل سیاسی مقیم لندن طی توییتی نوشت: زبان صلح و دوستی و برابری و بازی های بُرد بُرد را ۵سال هیچ کس نفهمید!

اما زبان زور و تهدید را ۲روزه همه فهمیدند.

 جهان امروز جائیست که برای مطالبه مشروع حق خود باید روزانه تهدیدی از آستین درآری!!

دنیا زبان زور را بهتر می‌فهمد.

 

دنیا زبان زور را بهتر می‌فهمد

 

راز خلق یک مشارکت پرشور در انتخابات ۱۴۰۰

مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات و کارآمدی و کاربلدی انتخاب شوندگان، دو مفهوم همبسته در منظومه توصیه های انتخاباتی رهبر انقلاب است که هیچ یک بدون دیگری به کار ‘انقلابی گری’ نمی آید.

مشارکت پرشور لازم است تا روشن شود انقلاب از آن مردم است و آنها خود نگهبان آنند، و کارآمدی هم لازم است تا مردم از مشارکتی که می کنند نفعی ببرند و حضور در انتخابات، آغاز حل مشکلات آنان باشد؛ نه صرفا مناسکی که ممکن است پس از مدتی از خود بپرسند وقتی به حل مشکلات آنها کمکی نمی کند، چرا باید دائما انجام شود؟

ریشه بی میلی بخش هایی از جامعه به مشارکت در انتخابات، ناکارآمدی نهادهای برآمده از انتخابات و ناامیدی مردم از کارآمد شدن آنهاست.

 بنابراین اگر انقلابیون در پی افزایش مشارکت مردم در انتخاباتند که باید باشند داده های معتبرترین نظرسنجی ها می گوید نیازی به قطبی سازی فضا ندارند بلکه صرفا باید مردم را متقاعد کنند نهاد دولت، برخلاف آنچه در دوره آقای روحانی دیده اند، می تواند به یک تشکیلات کارآمد برای کاهش رنج اقتصادی آنها تبدیل شود. این راز خلق مشارکت پرشور است.

 

اگر شاه نمیرفت اینا یخ نمیزدن

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت:

۲۱ نفر از سرما تو آمریکا یخ زدن.

ایران بود میگفتن که اگه شاه نمیرفت اینا یخ نمیزدن.

 

اگر شاه نمیرفت اینا یخ نمیزدن

 

 

درخواست دولت از مجلس درباره پرداخت یارانه‌ها

مالک شریعتی، نماینده مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت: فقط در سال اول اجرای هدفمندی یارانه ها بدلیل نبود منابع اولیه، دولت ‎احمدی نژاد ۱۰هزارمیلیارد تومان تنخواه گرفت که هنوز ۵۰% آن تسویه نشده است، حالا شب انتخابات دولت ‎روحانی این پیشنهاد فسادزا و غیرشفاف را فقط در اصلاحیه ‎بودجه۱۴۰۰ آورد و ادعا کرد اگر نباشد نمیشود یارانه را پرداخت؛ ‏درحالیکه در تمام ده سال اخیر از جمله هفت سال دولت روحانی بدون نیاز به تنخواه، یارانه های مردم از ابتدای هر سال بدون توقف پرداخت شده است.

متاسفانه نتوانستم ۶۰% همکارانم در ‎کمیسیون تلفیق را به حذف این جزء الحاقی دولت قانع کنم. ان شاءالله در صحن علنی موضوع را دنبال خواهیم کرد.

 


توییت بایدن درباره تماس تلفنی با نتانیاهو

جو بایدن در توییتر نوشت: امروز با نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل صحبت کردم و بر تعهد پایدار ایالات متحده به امنیت متحدمان، اسرائیل تاکید نمودم.

تیم‌های ما برای تقویت همکاری‌های استراتژیک آمریکا-اسرائیل درخصوص تمام مسائل امنیتی منطقه از جمله ایران، به صورت مداوم در تماس هستند.

توییت بایدن درباره تماس تلفنی با نتانیاهو

 


به واحد شنود حقوق نمی‌دادیم!

صفحه اینستاگرام مرزوبوم بخشی از کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس و روایت علی اسحاقی، مسئول واحد جنگ الکترونیک سپاه، از تشکیل واحد شنود درجنگ تحمیلی را منتشر کرد.

بنده با اکثر فرماندهان رفاقت داشتم. واحد شنود در عملیات های ثامن الائمه و طریق القدس، آوازه خیلی بلندی پیدا کرد و فعالیت این واحد برای فرماندهان جالب توجه بود. خودشان هم در فکر تهیه و تدارک مثلا یک پست شنود در مجموعه های خودشان بودند. من نیازهایم را با فرماندهان لشکرهای اصفهان، تهران، شیراز و آذربایجان و کسانی که خیلی به آنها نزدیک بودم مطرح می کردم.

به احمد کاظمی گفتم که حاج احمد، شما اگر یک فرد مخابراتی به درد بخور عراقی در لشکرت اسیر شود، چه کارش می کنی؟ گفت اگر به دردم بخورد، اول پیش خودم نگهش میدارم و اگر به دردم نخورد، حتما او را به شما می دهم. بعد من همین انگیزه را تقویت کرده بودم؛ دسته بندی کرده و گفته بودم که آقا، تا این رده را شما پیش خودت نگه دار و اگر در اسرا اپراتور چنین وسایلی بود، چون شما وسایلش را ندارید، نگهش ندارید. او را به ما بدهید. البته پناهنده ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

یک سری معیارهایی بود که  دوستان( مرکز بازجویی اسرا) به ما می گفتند و ما براساس آنها پناهنده را ارزیابی می کردیم. اگر می دیدیم این فرد هم تخصص واحد شنود را دارد، هم دانش دارد، هم انگیزه دارد، هم مورد اعتماد و اطمینان است، او را به کار می گرفتیم. ما عرب زبان آموزش ندادیم و از معاودین عراقی استفاده می کردیم؛ یعنی ایرانی هایی که در عراق بودند و از سال ۱۳۴۸ به بعد رانده شدند و داخل ایران آمدند، یا از پناهنده های عراقی با سطح سواد بالا که متخصص الکترونیک هوایی، زمینی، دریایی یا زرهی بودند، استفاده می کردیم. حتما می بایست متخصص این سیستم ها می بودند. اگر جنگ الکترونیک بلد نبودند، در کار، جنگ الکترونیک را یادشان می دادیم. سه نفر داشتیم که دکترا داشتند و به کمک ما آمدند. آنها تحلیل نبرد، تحلیل سیستم ها و تجزیه و آنالیز سیستم ها را خوب بلد بودند.

 ⁩یکی از آنان آدم بسیار متمول و متمکنی بود. در کویت زندگی می کرد، اما به خاطر نظام جمهوری اسلامی با زندگی اش به ایران آمد. حقوق تعدادی از مجاهدین عراقی ما را او می داد؛ یعنی مجموعه سیستم سپاه و بیت المال حقوق اینها را نمی داد. این آدم هوای این بچه ها را داشت و حقوق آنها را می داد، امکانات میداد و ما بعد از فتح المبین، این چارت را عملی و پیاده کردیم.

به واحد شنود حقوق نمی‌دادیم!

 


محمدجواد جان! اصلا شما پدر ۵G خاورمیانه

علی ضیا، مجری تلویزیون در توییتر نوشت: ما یه مطلب طنز تو فرمول یک گفتیم گویا به وزیر جوان خیلی فشار اومده.

هنوز با این همه فعالیت توییتری عجیبه که نمی‌دونی که یکی از روش‌های طنز استفاده از اغراق و بزرگنمایه! محمدجواد جان، شما که خودت استاد بلامنازع بزرگنمایی هستی چرا بهت برخورده جون دل؟ اصلا شما پدر ۵G خاورمیانه.

محمدجواد جان! اصلا شما پدر ۵G خاورمیانه

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات