۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۷۵۰۷۸
در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی قم؛

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله ضیاء آبادی برگزار شد

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله ضیاء آبادی برگزار شد
مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله ضیاء آبادی با حضور شماری از علما در مسجد مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله ضیاء آبادی امشب با حضور شماری از علما در مسجد مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) قم برگزار شد.

پ/مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله ضیاء آبادی در قم برگزار شد

اخلاص، صفا و پاکی؛ رمز محبوبیت مرحوم آیت الله ضیاءآبادی در میان مردم

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و اخلاص مرحوم ضیاءآبادی را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم وقتی مشاهده می‌کردند که ایشان از اخلاص ویژه‌ای برخوردارند به سمتشان گرایش پیدا می کردند؛ مرحوم آیت الله ضیاءآبادی از آنچنان محبوبیت برخوردار بود و به اخلاص در میان مردم شهرت داشت که هر کجا زندگی می‌کرد قیمت املاک آنجا بالا می رفت و این بدان جهت بود که مردم صفا، پاکی و اخلاص ایشان را دیده بودند.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس روایات اگر عالمی که محب دنیا باشد را مشاهده کردیم باید او را متهم کنیم زیرا هیچگاه نمی توانیم از چنین عالمی دین را بیاموزیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه امروز علمای دین و صاحبان تریبون باید مردم را به خیرخواهی و آرامش دعوت کنند، ابراز کرد: امروز محصول سخنان عالمان دین و کسانی که تریبون دارند باید خیرخواهی باشد، نه ایجاد دشمنی میان مردم، احزاب و گروه‌ها.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم این است که مردم در کنار همه مشکلاتی که با آن مواجه هستند، درگیری ها و کشمکش های جناحی را نیز تحمل می کنند، از این رو افراد صاحب تریبون باید مردم را به خیرخواهی دعوت کرده و نتیجه سخنانشان افزایش الفت و دوستی میان مردم، احزاب و گروه ها باشد؛ امروز نباید عده ای با سخنان خود موجب نزاع میان گروه‌ها شوند.

پ/مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله ضیاء آبادی در قم برگزار شد

زندگی قناعت وار از علامت های موفقیت مرحوم آیت الله ضیاءآبادی

همچنین حجت الاسلام محسن لبانی از شاگردان مرحوم آیت الله ضیاءآبادی در این مراسم ساده‌زیستی و خودسازی مرحوم آیت الله ضیاء آبادی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان به اذعان برخی بزرگان خودشان را فدای شیخ مجتبی تهرانی ها کردند؛ اگر هزاران میلیارد تومان در آن مسجدی که این عالم ربانی در آن نماز می خواندند وجود می داشت، سرسوزنی چشم به آن پول ها نمی دوخت.

استاد حوزه علمیه دوری از دنیا را یکی از شاخصه های مهم مرحوم آیت الله ضیاءآبادی خواند و بیان کرد: یکی از علامت های موفقیت آقای ضیاءآبادی زندگی قناعت وار وی بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله ضیاءآبادی ادامه دهنده روش بزرگانی همچون مرحوم آیت الله خوانساری بود، تصریح کرد: امروز متاسفانه برخی تا به آلاف و الوف می رسند، دیگر خدا را بنده نیستند، اما بزرگانی همچون مرحوم آیت الله ضیاءآبادی علی رغم جایگاه و منزلتی که داشت همواره متواضع و مردمی بود؛ زندگی ایشان این گونه بود که سرسوزنی ضد انقلاب از ایشان نقطه‌ ضعف نداشت.

گفتنی است، این مراسم از طرف فضلا و طلاب تهرانی و مدرسه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) در قم برگزار شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات