۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۷۵۰۹۴
تحریف بنیانگذار (۱۱)

بازخوانی و تبیین اصول امام راحل، راه جلوگیری از تحریف شخصیت ایشان است

بازخوانی و تبیین اصول امام راحل، راه جلوگیری از تحریف شخصیت ایشان است
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده، بر ضرورت بازخوانی اصول امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: بازخوانی و تبیین این اصول می تواند از تحریف شخصیت امام راحل جلوگیری کند.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به این که خطر تحریف از صدر اسلام تا به امروز وجود داشته است، گفت: در طول تاریخ پر فراز و نشیب اسلام نیز بودند جریان ها و دست های ناپاکی که برای تحریف در دین و تاریخ اسلام تلاش های بسیاری انجام دادند و خوارج نمونه ای از خط تحریف در صدر اسلام است که به انزوا کشیده شد.

وی با بیان این که کسانی که به دنبال تحریف امام خمینی(ره) هستند می خواهند راه و خط ایشان به فراموشی سپرده شود، افزود: گم کردن خط امام راحل، کشور را با خطر جدی مواجه خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برخی اشخاص و جریان ها در پروژه تحریف، تلاش می کنند ارکان شخصیتی امام خمینی(ره) پنهان بماند و به طور دقیق و کامل معرفی نشود، خاطرنشان کرد: هدف این جریان های خاص تأمین منافع شخصی، حزبی و گروهی است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده نسبت به کمرنگ کردن مکتب، خط فکری و سیاسی امام راحل از سوی برخی جریان های خاص در کشور هشدار داد و تصریح کرد: این جریان های منفعت طلب و سودجو به طور حتم اهداف و منافع سیاسی و جریانی خود هستند.

معاون حوزه علمیه مازندران، خطر تحریف مکتب و خط فکری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را جدی دانست و با بیان این که متأسفانه برخی ها در برابر این تحریف آشکار سکوت کرده اند، افزود: مراکز و مؤسساتی که وظیفه نشر و تبیین آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) را وظیفه دارند بدون نگاه سیاسی تنها به تبیین و ترویج صحیح مکتب فکری امام راحل بپردازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از مسیر اصلی خود فاصله گرفته است، بیان داشت: این مجموعه، خط و فکری سیاسی و جریانی را در تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) دخالت می دهد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که مکتب فکری امام خمینی(ره) تنها مختص یک دوره خاص نیست بلکه برای همه دوران ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه جریان تحریف در تلاش هست، افکار، آراء و اندیشه های امام راحل محدود به یک دوران خاص معرفی کند و و با انتخاب گزینشی آن اندیشه ها، پروژه تحریف امام راحل را کلید زده اند..

وی بر ضرورت بازخوانی اصول امام خمینی(ره) تأکید کرد و با بیان این که بازخوانی و تبیین این اصول می تواند از تحریف شخصیت امام راحل جلوگیری کند، بیان داشت: جریان تحریف آن گونه که منافع آنها اقتضا می کند اصول بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را برای جامعه تبیین می کند.

معاون حوزه علمیه مازندران، بیان سلیقه ای و میلی اصول، مبانی و اندیشه امام خمینی(ره) را مصداق بارز تحریف امام راحل عنوان کرد و با بیان این که برای مقابله با جریان های انحراف و تحریف کنندگان باید نظر، دیدگاه و اندیشه های امام راحل به خوبی در جامعه تبیین شود، ادامه داد: مکتب امام خمینی(ره) گنجینه ای ارزشمند است که در قالب یک مجموعه و منشور کامل است که باید بدون برخورد سلیقه ای بیان شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، اصول امام خمینی(ره) تغییر ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: برخی ها جریان های منفعت طلب غرب گرا تلاش می کنند در جامعه به گونه ای القاء کنند که اگر امروز بودند دیدگاه متفاوتی نسب به آمریکا داشتند این در حالی است که امام راحل به صراحت آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که جلوگیری از انحراف خط امام خمینی(ره) نیازمند بازخوانی رهنمودها و وصیت نامه سیاسی الهی ایشان است، خاطرنشان کرد: مبانی امام راحل کاملاً روشن و گویا است و باید همان گونه که هست در جامعه تبیین شود./950/

ارسال نظرات