۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۷۵۱۱۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جوان‌گرایی در هیئت‌امنا زمینه‌ساز پویایی بیشتر مساجد است

جوان‌گرایی در هیئت‌امنا زمینه‌ساز پویایی بیشتر مساجد است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید تلاش کنیم از جوانان در هیئت‌امنای مساجد استفاده کنیم و در بین هیئت‌امنا حداقل تعدادی جوان هم وجود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به جایگاه و کارکرد مساجد در نظام اسلامی، اظهار کرد: مساجد از ابتدا تاکنون مردمی بوده و با نقش‌آفرینی مردم مدیریت شده‌اند که این روند باید تداوم یابد.

وی با بیان اینکه مسجد خانه خدا است و حتی کسی که اقدام به احداث مسجد می‌کند نمی‌تواند مدعی مالکیت آن شود، اضافه کرد: از زمان پیامبر (ص) تا الآن همواره مدیریت مسجد دست مردم بوده و به‌واسطه همین مدیریت مردمی نیز توانسته نقش‌آفرینی خود را در عرصه‌های مختلف تداوم دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در این میان امام جماعت و هیئت‌امنا رئوس محوریت و مدیریت مردمی مسجد هستند و با توجه به اینکه هیئت‌امنا را هم مردم و نمازگزاران مساجد تعیین می‌کنند لذا قدرت و مدیریت مسجد همچنان در دست مردم است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بر این اساس هر کاری که در مسجد انجام می‌شود باید با محوریت امام جماعت و هیئت‌امنا باشد؛ به همین دلیل مجموعه‌های اقماری مساجد مانند کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های قرآن و ... هم هر کدام که بخواهند در مساجد کار کنند ضروری است با هیئت‌امنا و امام جماعت هماهنگ باشند.

وی با تأکید بر اینکه هر کمکی که به مسجد می‌کنیم باید در راستای نقش‌آفرینی بیشتر مردم باشد، تصریح کرد: بخش عمده امنیت پایدار جامعه به مردم بازمی‌گردد؛ زیرا اگر مردم با محوریت مساجد در صحنه باشند و کار فرهنگی و تربیتی کرده، از نظام حمایت و دفاع کنند و اقدامات و برنامه‌های مردمی در مساجد شکل گیرید امنیت پایدار هم خودبه‌خود در جامعه ایجاد و کار برای سایر بخش‌ها آسان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به ضرورت جوان‌گرایی در مدیریت مساجد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم از جوانان در هیئت‌امنای مساجد استفاده کنیم و در بین هیئت‌امنا حداقل تعدادی جوان هم وجود داشته باشند، هرچند شاید این اقدام دشواری‌هایی را به همراه داشته باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات