۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۷۵۱۵۳
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

جایگاه و منزلت زن غربی با توجه به اهداف مادی گرایانه تعریف می شود

جایگاه و منزلت زن غربی با توجه به اهداف مادی گرایانه تعریف می شود
کرمانشاه - امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: مکتب غرب، یک مکتب مادی گرایانه است که در آن معنویات جایی ندارند و در این میان سرنوشت زن نیز با توجه به اهداف، تعیین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی امروز در دیدار با جمعی از بانوان نخبه و فرهنگی اهل سنت کرمانشاه عنوان کرد: جامعه بدون وجود بانوان غیرقابل تصور است و در دین مبین اسلام جایگاه بانوان بسیار والا عنوان داشته است تا جایی که در دین اسلام بانوانی داریم که سرنوشت این دین را تغییر داده اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: امروز بانوی مسلمان و ایرانی به جایگاه واقعی خود رسیده اند و علیرغم تبلیغات مسموم و هدفمند دشمنان امروز زن مسلمان از عزت و آبروی بسیار بالایی برخوردار است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دشمنان تلاش بسیاری برای معرفی بالعکس از زن در اسلام داشته و دارند، بیان داشت: مکتب غرب، یک مکتب مادی گرایانه است که در آن معنویات جایی ندارند و در این میان سرنوشت زن نیز با توجه به اهداف، تعیین می شود، ولی در اسلام قضیه کاملا فرق می کند.

ماموستا مرادی با اشاره به اینکه عزت زن مسلمان مورد اعتراف بسیاری از اندیشمندان غربی و غیرمسلمان است، تاکید داشت: اگر نگاهی گذرا به آمارها داشته باشیم در دهه های اخیر بانوان غربی زیادی به دین مبین اسلام مشرف شده اند که این نشان می دهد که زن در جوامع غربی تنها به چشم کالا نگریسته می شود و قدر و منزلتی ندارد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شاید در نگاه سنتی و بسته ای که در جوامع مردم سالار مطلق وجود دارد، زن جایگاه خاصی ندارد، ولی با مطالعه متون اسلامی می توان به جایگاه زن در اسلام به خوبی پی ببریم.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زن ایرانی و مسلمان دوباره به جایگاه واقعی خود رسید و اکنون می بینیم که زن مسلمان به هیچ وجه با زنان دیگر جوامع غیراسلامی قابل مقایسه نیست.

ماموستا مرادی در ادامه افزود: البته نباید این مهم را فراموش کنیم که دشمن با استفاده از امکانات رسانه ای خود همواره به دنبال جابجا کردن این جایگاه هاست، غربی ها می خواهند جایگاه زنان خود را بسیار والا و بالعکس جایگاه بانوان مسلمان را بسیار پایین نشان دهند که الحمدالله این نقشه دیگر کاربردی ندارد و همه از این دسیسه نخ نما مطلع شده اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه مردان بزرگ تاریخ از دامن شیرزنان پا به جامعه گذاشته اند، تاکید کرد: برای نمونه اگر بخواهیم که جایگاه زن مسلمان را نشان بدهیم بانو فاطمه زهرا (س)؛ دختر رسول مکرم اسلام (ص) و مادر امامین (ع) بهترین و کاملترین نمونه یک زن کامل و اسلامی است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات