۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۷۵۱۵۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

بدون حل مشکلات عرصه تولید، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود

بدون حل مشکلات عرصه تولید، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: مشکلاتی نظیر صدور مجوزات و بروکراسی و عدم تأمین سرمایه در مسیر تولید کنندگان قرار دارد که باید برطرف بشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه بانک خصوصی سازی شود کار درستی نیست و خصوصی سازی بسیاری از صنایع مهم و استراتژیک درست به نظر نمی‌آید، گفت: باید بر مسأله خصوصی سازی نظارت دقیقی صورت بگیرد و نیازمند کنترل خصوصی سازی‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از حقوق‌های نجومی، اظهار کرد: مسائل کلی و استراتژیک و صنایع مهم و مکان‌هایی نظیر پالایشگاه نباید خصوصی سازی شود و با این مسأله مخالف هستم، قوانین غلط باعث می‌شود نتوانیم با مشکلاتی نظیر حقوق‌های نجومی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه بهره بانکی یکی از مشکلات اقتصادی کشور است، تصریح کرد: تا زمانی که سپرده‌های بانکی همراه با پرداخت سود باشد نمی‌توان انتظار داشت افراد به عرصه سرمایه‌گذاری اقتصادی ورود پیدا کنند، سپرده بانکی در دنیا بدون پرداخت سود و حتی گاهی با عوارض نیز همراه است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: باید روش‌های مختلفی برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود و تا زمانی که مردم تشویق به سرمایه‌گذاری نشوند تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن نیست.

امام جمعه اصفهان حمایت از تولید را یکی از ضروریت‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: بروکراسی موجود و مشکلات متعدد در زمینه صدور مجوزها و نبود تأمین سرمایه و تسهیلات از جمله مشکلاتی است که تولید کنندگان با آن مواجه هستند و به همین دلیل برخی افراد مایل به سرمایه‌گذاری نیستند.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از اقشار ضعیف نظیر کارگران، اظهار کرد: تولید کنندگان بازوی دولت هستند، امام علی(ع) به مالک اشتر می‌فرمایند برای افزایش درآمد مالیاتی باید اشتغالزایی و ایجاد شغل کرد نه اینکه مالیات‌ها را افزایش داد، رهبر معظم انقلاب به جزئیات این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند تا مبادا اینطور تلقی شود که یک دولتی فراتر از دولت شکل گرفته است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه پرداخت یارانه باید به نیازمندان واقعی صورت بگیرد، تصریح کرد: تورم همواره به نفع ثروتمندان بوده است و فشار بر اقشار ضعیف و کم درآمد را بیشتر می‌کند، جلوگیری از قاچاق و واردات بی رویه یکی از مسائلی است که برای حمایت از تولید و به دنبال آن بهبود معیشت مردم صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: نقدینگی و خلق پول یکی از مشکلات کشور است که باید برای آن چاره اندیشی کرد، هرقدر چاپ بی رویه پول و خلق پول داشته باشیم ارزش پول ملی کاهش پیدا خواهد کرد و این مسأله می‌تواند برای اقتصاد و معیشت جامعه ایجاد مشکل کند.       

نیازمند جراحی مدیریت کشور هستیم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه براساس سیاست‌های کلی نظام تدوین خواهد شد، گفت: نفت یکی از عواملی است که باعث می‌شود دولت‌ها خود را بی‌نیاز از سرمایه گذاری تلقی کنند، اگر درآمدهای نفتی از دولت گرفته شود احتیاج به مردم به خوبی برای دولت‌ها احساس خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش درآمد مردم را عامل رشد اقتصادی کشور و دولت دانست و تصریح کرد: برخی دولتمردان در طول ادوار دولت‌های مختلف مسأله تولید را به درستی درک نکرده‌اند، برخی کارشناسان دیدگاه‌هایی را در دولت‌ها مطرح می‌کنند که رؤسای جمهور به دلیل نداشتن تخصص در عرصه اقتصاد نمی‌توانند صحت یا عدم صحت یا چگونگی اجرای آن را به درستی تشخیص دهند.

رضایی با تأکید بر ضرورت ایجاد ثبات اقتصادی به ویژه در زمینه قیمت‌ها و مسائلی نظیر قیمت ارز، اظهار کرد: مدیریت گمرکات یکی از عرصه‌هایی است که نیازمند اصلاح آن هستیم، در بازدیدهایی که از گمرک‌ها داشته‌ام شاهد بی‌مدیریتی گسترده در گمرک بوده‌ایم و برخی از مشکلات مسائل جزئی است که ناشی از بی توجهی مدیران گمرکی است.

وی مدیریت صحیح در عرصه‌های مختلف را نیاز امروز کشور قلمداد کرد و گفت: نیازمند جراحی در عرصه اقتصاد و مدیریت کشور هستیم، متأسفانه برخی افراد تلاش می‌کنند کاری کنند که ضعف های دولت‌ها و مشکلات کشور را متوجه روحانیت و نظام کنند و به همین دلیل نیازمند اقدامات جدی در راستای رفع مشکلات کشور هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خلق پول و افزایش نقدینگی را یکی از عوامل مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: افزایش نقدینگی ارزش پول ملی را کاهش داده و این روند در سالهای آینده می تواند تبدیل به یک بحران در کشور بشود./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات