۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۷۵۱۵۹

فضای مجازی انعکاسی از زندگی حقیقی است

فضای مجازی انعکاسی از زندگی حقیقی است
فضای مجازی، آیینه ای از زندگی حقیقی است، زیرا اصول دین بر زندگی ما حکم می کند و این موضوع را باید در همه ابعاد مجازی و حقیقی زندگی، اصل و معیار قرار داد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی آملی مدرس فلسفه و عرفان حوزه، در موضوع زیست مومنانه در فضای مجازی به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: معتقدانه به اصول دین زندگی کردن، فروع دین را مدیریت می کند، یعنی اگر اعتقاد به خداوند، معاد و امام زمان(عج) درست و صحیح باشد، ریا، خیانت، تهمت و دروغ و... معنا ندارد.

وی بیان کرد: حضور انسان در پیشگاه حق تعالی، باعث نظم اعمال و کردار انسان در زندگی می شود، حال اگر با نظم و اعتقاد موجود به اینکه خداوند و امام زمان نظارگر اعمال ما است، در فضای مجازی نیز لحاظ شود، دیگر تهمت، دروغ و ریا و... جایگاهی نخواهد داشت، زیرا همه احکام، تحت مدیریت اعتقاد می باشد و تفاوتی بین فضای مجازی و حقیقی در این چهارچوب وجود ندارد، بلکه ملاک فقط خداوند متعال است.

مدرس فلسفه و عرفان حوزه افزود: فضای مجازی، آیینه ای از فضا و زندگی حقیقی می باشد و تفاوتی در بین نیست، زیرا اصول دین بر زندگی ما حکم می کند و این موضوع را باید در همه ابعاد مجازی و حقیقی زندگی، اصل، معیار و سرلوحه قرار داد.

وی با بیان چند نکته مسائلی مبنی بر راهکار زیست مومنانه در فضای مجازی، اظهار داشت: امروزه دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم و علی الخصوص جوانان را، بمباران شبهه کرده اند، فلذا باید به افراد متخصص رجوع کرد تا بتواند این شبهات را پاسخگو باشد.

حجت الاسلام حسینی آملی خاطرنشان کرد: کارشناسان و مبلغان مذهبی باید در این زمینه وارد شوند و فعالیت خود را ابراز کنند، که یکی از این فعالیت ها مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، که امری واجب و بسیار مهم می باشد، مضاف بر مسئله فوق، مسئولین ذی الربط، باید محدودیت و فیلترینگ لازم را اعمال و در مقابل گسترش فساد، مقاومت کنند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات