۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۷۵۱۷۲
به صورت مجازی برگزار شد؛

نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با طلاب و اساتید سراسر کشور

نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با طلاب و اساتید سراسر کشور
نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با طلاب و اساتید حوزه های علمیه سراسر کشور در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست صمیمی آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با طلاب و اساتید حوزه های علمیه سراسر کشور شنبه شب به صورت حضوری و مجازی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شماری از طلاب سطوح عالی حوزه های علمیه در این دیدار صمیمانه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را راجع به مسائل و مشکلات موجود در حوزه های علمیه در حضور آیت الله اعرافی بیان کردند.

آیت الله اعرافی پس از استماع نقطه نظرات این طلاب بر ضرورت اهتمام طلاب در زمینه تقویت شخصیت معنوی و اخلاقی خودشان تأکید و عنوان کرد: یکی از این شاخصه ها اخلاقیات و درون مایه های معنوی است که ما طلبه ها باید همواره در صدد تقویت این درون مایه در وجودمان باشیم؛ امروز باید از فضائل ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان به خوبی استفاده کنیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلاب باید اهل مناجات سحرگاهی و تضرع شبانه باشند، ابراز کرد: با توجه به مناجات رجبیه امام زین العابدین(ع) باید دانست که همه حوائج و نیازهای ما در ید قدرتمند پروردگار عالمیان قرار دارد، از این جهت باید بنده مطلق او باشیم و لحظه ای دچار کبر و غرور نشویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که سبب می شود طلاب اهل مناجات سحرگاهی و تضرع شبانه باشند، امام شناسی و مطالعه سیره بزرگان معنویت و اخلاق است؛ طلابی که در نوجوانی و جوانی با ویژگی های متعالی بزرگان اخلاقی و معنوی آشنا می شوند، بدون شک در مسیر طلبگی خود هیچگاه از این طریق جدا نخواهند شد.

شناخت، پیاده سازی و پیگیری منشور روحانیت را وظیفه خود می دانیم

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت و با بیان اینکه اندیشه تابناک امام راحل جهان و معادلات آن را تحت تأثیر و تغییر قرار داد، بیان کرد: بخشی از اندیشه های امام خمینی(ره) در پیام بلند ایشان خطاب به علمای حوزه که به عنوان منشور روحانیت شناخته می شود، وجود دارد و ما باید آنها را نصب العین خود قرار دهیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با قرائت فرازهایی از منشور روحانیت امام خمینی(ره)، هشدارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در زمینه خطر تحجرگرایان و نفوذ در حوزه های علمیه را مورد اشاره قرار داد و مطرح کرد: ایشان تأکید می کنند که ما علاوه بر اینکه در علوم خود باید از مبانی جواهری حمایت کنیم، باید به علوم انسانی امروزی نیز توجه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: شناخت، پیاده سازی و پیگیری اندیشه های والای امام خمینی(ره) در منشور روحانیت را وظیفه خود دانسته و مفسر این اندیشه های ناب را نیز رهبر معظم انقلاب می دانیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات