۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۷۵۱۹۶
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان:

اجرای طرح مواسات اقدامی مؤثر برای دستگیری از نیازمندان است

اجرای طرح مواسات اقدامی مؤثر برای دستگیری از نیازمندان است
لرستان- حجت الاسلام حقیان بر ضرورت تداوم یافتن اجرای طرح مواسات گفت: این اقدام امری مهم و اثرگذار برای دستگیری از نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام رضا حقیان، ظهر امروز در مراسم برگزاری طرح مواسات و همدلی که توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار و 1200 بسته گوشت گرم بین نیازمندان توزیع شد، گفت: اجرای این طرح اقدامی مؤثر برای دستگیری از نیازمندان است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به همدلی و مشارکت در استان در زمینه اجرای رزمایش کمک مؤمنانه و رزمایش مواسات و همدلی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون ما شاهد لبیک عموم مردم و موسسات و خیریه ها به توصیه رهبری و اجرای طرح مواسات و همدلی هستیم.

وی در نوعدوستی مالی از نگاه اسلام سه اصطلاح انفاق، مواسات و ایثار وجود دارد، گفت: انفاق آن است که انسان مازاد برآنچه که خود نیاز دارد را به مستمندان کمک می کند.

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه مواسات آن است که انسان مستمندان را در درآمدی که دارد سهیم می کند و ثواب مواسات بالاتر از انفاق است، افزود: ایثار بالاترین مرتبه نوعدوستی مالی است.

وی اذعان داشت: انسان ایثار گر آنچه را خود نیاز دارد را هم به نیازمندان اهداء می کند و این بالاترین مرتبه از دستگیری از نیازمندان است.

 

نقش مؤثر کانون مساجد در برگزاری رزمایش مواسات

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: اجرای طرح مواسات برای برطرف سازی گوشه ای از مشکلات معیشتی و مالی نیازمندان مؤثر است.

حجت الاسلام حقیان یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح مواسات و همدلی، و در دستگیری از نیازمندان اقدامات گسترده ای انجام دادند./9451/

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات