۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۷۵۲۱۷

نقش مجمع مدرسین و محققین در انتخابات ۱۴۰۰

نقش مجمع مدرسین و محققین در انتخابات ۱۴۰۰
اخبار ناسا خیلی دیر به مجمع مدرسین و محققین از تشکل‌های نزدیک به جریان اصلاحات رسیده و آن‌ها از ده‌ها، اصلاح‌طلب مشتاق که خود را موظف به حضور در انتخابات می‌دانند؛ خبر ندارند!

به گزارش خبرگزاری رسا، اصلاح‌طلبان که تا همین چند ماه قبل اصل انتخابات را زیر سؤال می‌بردند، اعتقاد داشتند که ماندن در قدرت بی‌فایده است و رئیس‌جمهور یک تدارکاتچی ساده با ۲۰ درصد اختیارات است و بهتر است خودمان را درگیر انتخابات نکنیم؛ اما جبهه اصلاحات به‌یک‌باره تغییر فاز داده و نه با یک کاندیدا که به‌اندازه یک لشگر نامزد معرفی کرده‌اند.

سعید حجاریان که در انتخابات مجلس صحبت از حضور مشروط کرده بود، این روزها با چرخش در مواضع پیشین خود، از لزوم ماندن در قدرت صحبت می‌کند و در یادداشت اخیر خود معتقد است باید تلاش کنیم ضمن آنکه پایی در میان مردم‌داریم، پایی درون قدرت بازکنیم.

درحالی‌که حزب تندرو اتحاد از صفایی فراهانی تا مصطفی معین را نامزد خود می‌داند و برخی دیگر خبر از حضور ظریف و عارف و محسن هاشمی می‌دهند. سید حسین موسوی تبریزی دبیر کل مجمع مدرسین و محققین از تشکل‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌گوید: انتخابات را تحریم نخواهیم کرد ولی برنامه هنوز مشخص نیست!

به نظر اخبار انتخاباتی درون تشکیلاتی خیلی دیر به این طیف از اصلاح‌طلبان رسیده و آن‌ها از ده‌ها، اصلاح‌طلب مشتاق که خود را موظف به حضور در انتخابات می‌دانند؛ خبر ندارند!

موسوی تبریزی معرفی کاندیدای پیشنهادی مجمع مدرسین و محققین برای ریاست‌جمهوری را به آینده موکول کرده و گفت: اول باید نظرات و تصمیمات جبهه اصلاحات مشخص شود، فعلاً نمی‌توانیم اسم کسی را مطرح کنیم.

به نظر می‌رسد طیف تندرو نزدیک به محفل خاتمی، مجمع مدرسین و محققین را محرم اسرار ندانسته و آن‌ها را از کیفیت و شکل حضور در انتخابات با خبر نکرده است. به‌تازگی بهزاد نبوی متهم امنیتی با دستور از بالا از جانب گعده خاتمی ریاست کمپین انتخاباتی اصلاح‌طلبان را برعهده‌گرفته و به‌سرعت در حال سامان‌دهی داخلی و بررسی شرایط نامزد نهایی برای شرکت در انتخابات است. این تشکیلات جدید از سوی بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب متهم به غیر شفاف بودن و برخوردهای دیکتاتورمابانه است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات