۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۷۵۲۶۸
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران:

ظرفیتها و ویژگیهای حوزه علمیه به جامعه معرفی شود

ظرفیتها و ویژگیهای حوزه علمیه به جامعه معرفی شود
اصفهان - حجت الاسلام فاضل گفت: برای جذب و پذیرش افراد در حوزه علمیه نیازمند معرفی ظرفیتها و ویژگیهای حوزه های علمیه به جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مجتبی فاضل معاون آموزش حوزه ­های علمیه خواهران کشور، صبح امروز در نشست با مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اسلام(ص) می ­فرماید کسی اگر شریعت را بیاموزد تا زمانی که دیگران نیاز دارند به آنها یاری رسان باشد همراه ائمه اطهار(ع) در درجات عالی بهشت خواهد بود.

حجت الاسلام فاضل در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون نزدیک به 130 هزار نفر در کشور در رشته های حوزوی اما در خارج از حوزه علمیه اشتغال به تحصیل دارند، اینکه این تعداد افراد با انگیزه­ فراگرفتن علوم دینی جذب دانشگاه شده اما وارد حوزه علمیه نشده­اند نیازمند تحلیل و بررسی است.

وی با بیان اینکه دستگاه سیاستگذار حوزه­ های علمیه و شورای عالی سیاستگذاری حوزه علمیه باید این مسأله را تحلیل کنند، اظهار کرد: باید ببینیم افرادی که علاقمند به علوم اسلامی علاقه دارند چه اتفاقی افتاده است وارد دانشگاه شده و ترجیح داده­ اند به جای حوزه که مهد این علوم است وارد دانشگاه بشوند، این موضوع را باید تحلیل و بررسی کرد.

معاون آموزش حوزه­ های علمیه خواهران کشور در ادامه افزود: باید رشته­ های حوزوی را به حوزه ­های علمیه بازگرداند، بخش دیگر مسأله مربوط به سیاست­های جمعیتی کشور است و بخش دیگر نیز ناظر به سیاستهای آموزشی حوزه­ علمیه است، در مقطع کارشناسی دانشگاه باید حدود 135 را پشت سر گذاشت در صورتی که در حوزه حداقل 190 واحد درسی را باید فراگرفت، شاید این یکی از آسیب­ های ریزش جذب حوزه علمیه باشد.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به اینکه در علومی مانند فلسفه سرچشمه حوزه علمیه است، تصریح کرد: اهتمام مراکز مدیریت باید بر این باشد که افرادی جذب حوزه علمیه بشوند که بتوانند به قله علوم برسند و در مسیر مرجعیت علمی قرار بگیرند، طبیعی است که برای چنین رویکردی باید انتخاب درست صورت بگیرد و تلاش جدی و کوشش بسیار برای جذب افراد توانمند و مستعدین لازم است.

وی کوتاه شدن دوره ­های آموزش مقاطع تحصیلی حوزه علمیه را یکی از ضروریات برای جذب افراد به حوزه­ های علمیه عنوان کرد و گفت: باید افراد با حقایق حوزه­ های علمیه و ویژگی­ ها و ظرفیت­ های حوزه علمیه آشنا بشوند تا شاهد جذب بیشتر و بهتر در حوزه­ های علمیه باشیم.

معاون آموزش حوزه­ های علمیه خواهران کشور مسأله اشتغال را یکی از دغدغه ­های طلاب دانست و اظهار کرد: بحث پذیرش و بحث جذب در حوزه­ های علمیه یک مسأله پردامنه در سطح کشور است، افزایش رغبت و میل جامعه نسبت به حضور در حوزه علمیه و معرفی صحیح حوزه علمیه در این راستا یک ضرورت است و باید با دقت نظر و تحلیل دقیق در این عرصه ورود پیدا کرد./1304/

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات