۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۷۵۲۷۴
تحریف بنیانگذار (۲۳)

حوزه‌های علمیه در مقابل تحریف امام قوی‌ترین مواضع را اتخاذ کنند

حوزه‌های علمیه در مقابل تحریف امام قوی‌ترین مواضع را اتخاذ کنند
اصفهان - مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: حوزه‌های علمیه درمقابل تحریف امام قویترین مواضع را اتخاذ کنند بنابراین تحریف امام ازسوی حوزویان خیانتی آشکار و خطایی جبران ناپذیر است.
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به انواع تحریف به سه نوع آن اشاره کرد و گفت: تحریف لفظی به عبارتی تغییر یا تبدیل یا جابجایی کلمات یا جملات است، تحریف معنوی تعبیر یا تحلیل یا تبیین غلط از کلمات یا جملات است و تحریف گزینشی نیز بدون توضیح لازم از زمان و موضوع و مطلب مورد نظر نویسنده یا گوینده یا بدون در نظر گفتن شخصیت فکری یا علمی فرد است.

وی افزود: با توجه به جایگاه امام در عصر تمدن غرب که جهان را حیران کرده و خط بطلانی به مکاتب لیبرالیسم، امپریالسم، کمونیسم، صهیونیسم، سوسیالیسم و اعلام آمادگی برای مقابله با تمامی ایسم‌ها و شعار ایستادگی در برابر تمامی دنیای دنیا طلبان و با این عنوان از نگاه رهبر معظم انقلاب که این انقلاب به نام امام خمینی در جهان شناخته شده است، یقینا محوریت حرکت امام که مبنای حرکت رهبری انقلاب هم هست باید به قوت و قدرت خود باقی بماند و میراث کلام و پیام و احکام امام به عنوان شاخص انقلاب اسلامی دست نخورده بماند.

بهترین حافظان و پاسداران راه و کلام و تفکرات امام حوزه علمیه و روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین فرجی ادامه داد: با توجه به جایگاه روحانی، عرفانی، علمی، اخلاقی و الهی امام، بهترین حافظان و پاسداران راه و کلام و تفکرات امام راحل حوزه علمیه و روحانیت است، چرا که حوزه‌های علمیه در مقابل تحریف امام باید قوی‌ترین مواضع را اتخاذ کنند و غیر از این راهی از روحانیت پذیرفته شده نیست چه رسد به تحریف امام از سوی حوزویان که خیانتی آشکار و خطایی جبران ناپذیر است.

به گفته وی سالگرد عروج ملکوتی امام راحل و مناسبت‌های مناسب دیگری همچون ۱۲ فروردین، دهه فجر، هفته بسیج و دفاع مقدس فرصت بسیار مناسبی است برای تشکیل جلسات و برنامه‌های عمومی خاص تبیین و تحلیل، اندیشه و افکار امام به ویژه در رسانه‌های عمومی کشور که این راه بهترین راه برخورد با تحریف امام می‌تواند باشد.

مدیرحوزه علمیه منطقه کاشان در ادامه با اشاره به اینکه تفکر و اندیشه امام را می‌توان در ۷ مبانی حرکت، اندیشه، ولایی، دشمن ستیزی، تربیتی، منافق ستیزی و خدامحوری مشاهده کرد، گفت: حرکت امام برمبنای زنده نگه داشتن محرم و صفر، اندیشه امام بر مبنای حفظ نظام از اوجب واجبات است، مبنای ولایی امام پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، دشمن ستیزی امام بر مبنای هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مبنای تربیتی امام بسیجیان انقلاب را بر دوش ملائکه الله نشاندند و امیدوارم خداوند مرا هم با بسیجیان محشور کند، منافق ستیزی امام برمبنای این بود که من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نا جاهلان و نامحرمان بیفتد و همچنین خدامحوری امام بر مبنای مسجد سنگر است سنگر‌ها را حفظ کنید استوار شده بود.

قرارگرفتن وصیت نامه در دروس مقاطع تحصیلی

به گفته وی وصیت نامه سیاسی الهی امام باید بعنوان دروس مدارس در مقاطع مختلف و دانشگاهی بوده و سر تیتر مکاتبات اداری و تابلو‌های شهری و ادارات و مساجد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: تعریف جایگاه رهبری و اصل جاری در ولایت فقیه تبیین اندیشه‌های دینی، انقلابی و در تضاد‌ها و اختلافات محور بودن است و فصل الخطاب بودن برای همه گروه‌ها و جریانات سیاسی با حاکمیت وحدت نیرو‌ها است.

مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان گفت: با توجه به محور‌های اندیشه امام در مورد اسلام و انقلاب به یقین هر نوع تحریف جناحی و شخصی حرام شرعی بوده و این مهم به عهده اندیشمندان و فرهیختگان جامعه به ویژه روحانیت خواهد بود و همین امور با جدیت می‌تواند در صورت هر نوع تخلف از سیره امام و یا آغاز تحریف او جلوگیری کند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات