۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۷۵۲۹۶
تحریف بنیانگذار (۲۵)

تحریف امام راحل پروژه ای در جهت تضعیف انقلاب است

تحریف امام راحل پروژه ای در جهت تضعیف انقلاب است
مازندران - امام جمعه بابلسر، تحریف امام خمینی(ره) را پروژه ای در جهت تضعیف انقلاب و جلوگیری از گسترش اصول بنیادی گفتمان امام راحل دانست.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) با آغاز نهضت و همراه کردن مردم با قیام خود توانستند، استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان بیاورند و به این ملت عزتی دوباره ببخشند، گفت: ایران تا پیش از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری وابسته به استعمار و تحت سلطه بود و انقلاب اسلامی موجب احیاء عزت از دست رفته ملت ایران شد و ایران را به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی ضمن بیدار کردن بسیاری از ملت های جهان از خواب غفلت، بسیاری از معادلات غرب در منطقه و سایر نقاط جهان را با چالش جدی مواجه کرد، خاطرنشان کرد: دشمنان داخلی و خارجی در طول چهار دهه اخیر همه توان خود را به کار گرفتند تا با تحریف شخصیت امام خمینی(ره) از گسترش گفتمان امام و انقلاب در جهان جلوگیری کنند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که مسأله تحریف تنها مربوط به دوران انقلاب اسلامی نیست و از صدر اسلام وجود داشته است، تصریح کرد: دشمن در ادوار مختلف تاریخ تلاش کرد تا با وارونه جلوه دادن حقایق، از ماندگاری و پویایی آن جلوگیری کند.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که دشمن با توطئه تحریف می کوشد ارکان شخصیتی امام خمینی(ره) مجهول باقی مانده و به درستی در جامعه تبیین نشود، خاطرنشان کرد:   سطحی معنا شدن ارکان شخصیتی امام راحل که از سوی برخی جریان ها و گروه ها در قالب پروژه تحریف آغاز شده با هدف ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلاامی صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مکتب فکری و سیاسی امام راحل موجب تحول عظیمی در جهان شد، بیان داشت: تحولی که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد، همه دنیا را تکان داد و موجب بیداری بسیاری از ملت های جهان شد.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که ادامه مکتب امام خمینی(ره) نیازمند شناخت صحیح و عمیق از آراء و اندیشه های ناب امام راحل است، تصریح کرد: این شناخت راهکار بسیار مناسبی برای خنثی سازی پروژه تحریف دشمنان داخلی و خارجی است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که تحریف اصول امام خمینی(ره) به طور حتم عواقب جبران ناپذیری برای جامعه خواهد داشت، ادامه داد: متأسفانه برخی گروه ها و جریان ها، شخصیت امام راحل را آن گونه که خود می پسندند به جامعه معرفی می کنند که این خطر بزرگی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید با رجوع به وصیت نامه سیاسی الهی و سخنرانی های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بیشتر با اصول و مبانی ایشان آشنا شویم، خاطرنشان کرد: کسانی که تلاش می کنند اصول امام خمینی(ره) را آن گونه که منافع حزبی و گروهی آنها می پسندد معرفی کنند، خیانت بزرگی را مرتکب شده اند.

وی، اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی را یکی از اصول مهم امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: امام راحل با معرفی اسلام ناب، موجب هوشیاری ملت های مسلمان در برابر اسلام سکولار و متحجر که مورد حمایت جدی استکبار جهانی است، شدند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امام خمینی(ره) همواره نسبت به وعده الهی اعتماد و اعتقاد راسخ داشتند و در مقابل نیز به قدرت های جهانی و مستکبران بی اعتماد بودند، ادامه داد: بی اعتمادی به دشمنان و قدرت های جهانی در رفتار، گفتار و اعمال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مشهود بود.

وی با بیان این که امام راحل حامی مستضعفان و مخالف جدی تفکر اشرافی گری بودند، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حامی محرومان و برقراری عدالت اجتماعی و مخالف کاخ نشینی و اشرافی گری و نابرابری اقتصادی بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امام راحل مقتدرانه در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی های دشمنان می ایستد و از کسی و قدرتی هراس نداشت، تصریح کرد: امام راحل با شیطان بزرگ خواندن آمریکا، تکلیف بسیاری مسائل را کاملاً روشن کرد.

وی افزود: در این حالی است که برخی جریان ها و افراد در راستای پروژه تحریف تلاش می کنند به گونه ای جلوه دهند که امام خمینی(ره) اگر امروز ایشان در قید حیات بودند رویکرد متفاوت تری را نسبت به آمریکا اتخاذ می کردند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امام راحل با تزریق خودباوری به ملت ایران، عزت و عظمت را برای این مردم به ارمغان آوردند، ادامه داد: امروز این ملت در اوج اقتدار و عزت منطقه ای و بین المللی قرار دارد و همه این ها مرهون رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری در طول چهار دهه اخیر است./950/

ارسال نظرات