۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۷۵۲۹۷
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم مطرح کرد؛

تلاش مشترک دولت روحانی و غرب برای خنثی سازی طرح اقدام راهبردی مجلس

تلاش مشترک دولت روحانی و غرب برای خنثی سازی طرح اقدام راهبردی مجلس
حجت الاسلام غفاری فر گفت: امروز برای همگان روشن است که دوربین های مستقر در نیروگاه های هسته‌ای به طور مستقیم اطلاعات را برای آژانس انرژی اتمی ارسال می کند.

حجت الاسلام حسن غفاری فر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ره)، در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانیه مشترک رییس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: تمام تلاش و اهتمام دولت تا قبل از سخنرانی رهبر معظم انقلاب این بود که مصوبه مجلس را در زمینه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را بی اعتبار و ساقط کند.

تلاش مشترک سران دولت و غرب برای خنثی سازی طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هوشمندانه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را به عنوان موضع نظام اعلام کردند، افزود: بعد از موضع گیری قاطع رهبر معظم انقلاب در زمینه برجام؛ سران دولت، جریان دگراندیش داخلی و غربیان به دنبال راهبردی مشترک برای خنثی سازی طرح اقدام راهبردی مجلس بر آمدند.

حجت الاسلام غفار فر با بیان اینکه قدرت استکبار در داخل و خارج از کشور تضعیف شده است، گفت: قدرت بین المللی ایران در منطقه و جهان تقویت شد و همچنین آمریکا به سوی ضعف و افول گام برداشته و امسال شاهد بدترین انتخابات در آمریکا بودیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ره) به مقایسه قدرت و توانمندی های ایران در سال 2016 و سال 2021 پرداخت و افزود: ایران در سال 2016 توانمندی لازم و مقاومت برای حملات احتمالی را نداشت؛ اما در سال 2021، شرایط کاملا دگرگون شده است.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار داشت: ایران با فرهنگ اصیل خود توانست بحران اقتصادی حاکم بر کشور که به جهت شیوع ویروس کرونا آغاز شده بود را حل کند؛ اما همچنان غرب در بحران اقتصادی غوطه ور است.

تلاش مشترک سران دولت و غرب برای خنثی سازی طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ره) اظهار داشت: آقای عراقچی چند روز قبل اعلام می کند که روز 5 اسفند امسال رابطه با آژانس را قطع خواهیم کرد؛ اما دو کد همراهی با دشمن را ارائه می دهد. آقای عراقچی بیان داشته که ارتباط و همکاری خود را با آژانس به طور کامل تعطیل نخواهیم کرد و اطلاعات دوربین ها را ذخیره خواهیم کرد و همچنین وی ابراز کرده زمانی که غریبان در صحنه عمل صداقت خود را انشان دهند،  ایران همکاری خود را با آنها ادامه خواهد داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ره) بیان کرد: امروز برای همگان روشن است که دوربین های مستقر در نیروگاه های هسته ای به طور مستقیم اطلاعات را برای آژانس انرژی اتمی ارسال می کند و نیازی به ذخیره سازی اطلاعات آن نیست.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار داشت: اگر توافق رسمی میان ایران و آژانس انرژی اتمی انجام شود، دوباره ارزها، دلارها و طلاهای دپو شده به بازار خواهد آمد؛ رییس جمهور به پشتوانه این توافق احتمالی پیش بینی کرده است که  قیمت دلار به 15 هزار تومان  باز می گردد.

لزوم اجرای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از سوی دولتمردان

وی بر لزوم اجرای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از سوی دولتمردان تأکید کرد و افزود: نمایندگان مجلس در ساعات اولیه امروز، به بیانیه توافق دولت و آژانس واکنش صریح نشان داده و خواستار روشنگری دولت در این باره شدند.

حجت الاسلام غفاری فر ابراز کرد: امروز نمایندگان مجلس در مصوبه ای با بیش از 220 رأی موافق خواستار برخورد قانونی با استنکاف کنندگان طرح اقدام راهبردی  لغو تحریم ها و معرفی متخلفان به قوه قضاییه شدند./998/ج

ارسال نظرات