۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۷۵۳۱۲
تحریف بنیانگذار (۲۸)

فاصله گرفتن مؤسسه تنظیم و نشر از آرمان ها و سیره امام مشهود است

فاصله گرفتن مؤسسه تنظیم و نشر از آرمان ها و سیره امام مشهود است
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی گفت: مردم نسبت به اشرافی گری و تجمل گرایی مسؤولان گله مندند و برخی از این اشرافی گری ها توسط کسانی صورت می گیرد که مدعی گفتمان امام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تجمل گرایی برخی از مدعیان گفتمان امام خمینی (ره)، گفت: مردم امروز نسبت به اشرافی گری ها و تجمل گرایی های مسؤولان گله مندند و برخی از این اشرافی گری ها از قضا توسط کسانی صورت می گیرد که مدعی گفتمان امام (ره) هستند.

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: اینکه برخی برای توجیه تجمل گرایی و خوی اشرافی خود امام و آرمان های ایشان را مورد تحریف قرار می دهند، عین خیانت به امام (ره) و انقلاب و در حقیقت تحمیق مردم است و با این کار به شعور مردم توهین می کنند.

وی بیان داشت: مردم متدینی که در 8 سال دفاع مقدس پای انقلاب و نظام اسلامی ایستادند و این ها صاحبان اصلی این نظام هستند امروز با عملکرد بد برخی مسؤولان دچار بدبینی می شوند درحالی که مسؤولان باید خود را نوکر این مردم بدانند و به این نوکری افتخار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی گفت: تحریف سخنان و سکنات امام ممکن نیست و خود تحریف کنندگان نیز می دانند در این کار موفق نخواهند بود و شاید بتوانند افراد ساده انگار را تحت تأثیر قرار دهند اما به هدف خود نخواهند رسید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: برای رسیدن به تفسیر درستی از شخصیت حضرت امام(ره) و شناخت حقیقی و درست از این شخصیت بزرگ باید کلام و عملکرد رهبر معظم انقلاب را معیار قرار دهیم و در شناخت حقیقی از امام (ره) این بهترین شاخص است.

وی با اشاره به جنجال برخی در خصوص حذف نام امام خمینی (ره) از قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: در اعتقاد راسخ تهیه کنندگان قطعنامه به حضرت امام (ره) شکی نیست اما باید مواظب بود تا با اشتباهات اینچنینی بهانه به دست کسی داده نشود و در این باره الگوی ما رهبر معظم انقلاب است؛ ما سراغ نداریم ایشان در جلسه ای شرکت کنند و عکس حضرت امام بالای سر ایشان نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی افزود: شکی در این نیست که برخی با بزرگ جلوه دادن چنین اتفاقی به دنبال مشروعیت بخشی به خود هستند تا با تابلوی امام (ره) عملکرد خود را مثبت و مطابق با نظر ایشان نشان دهند و درحالی که شاهد بودیم در موارد مهمی نظیر اظهارات توهین آمیز عیسی کلانتری منفعلانه عمل کردند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به حساسیت حضرت امام خمینی(ره) در مسأله فلسطین گفت: این جریان خاص امروز مدعی گفتمان امام (ره) است و برخی از مهره های این جریان در مورد مسأله فلسطین به طور علنی می گفتند که فلسطین به ما مربوط نیست در حالی که امام (ره) راحل بسیار نسبت به مسأله فلسطین حساس بودند.

وی بیان داشت: یکی از محورهای اساسی در سیره امام خمینی (ره) ساده زیستی بود و این همان چیزی است که امروز در مدعیان گفتمان امام و آنان که امروز نشر آثار ایشان به آن ها سپرده شده است دیده نمی شود و فاصله گرفتن این افراد از آرمان ها و سیره امام مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی ابراز کرد: بهترین تعریف در معرفی امام این بود که ایشان در حقیقت امام بود و کسانی که می خواهند ایشان را تحریف کنند در پیشگاه ملت محکوم هستند و وجدان عمومی جامعه این را نمی پذیرد./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات