۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۷۵۳۱۴
تحریف بنیانگذار (۴۳)؛

شناخت دقیق حضرت امام از مبانی اسلامی

شناخت دقیق حضرت امام از مبانی اسلامی
حجت‌الاسلام مهدی سعیدی گفت: جامعه باید این شخصیت بزرگ تاریخ ایران و اسلام را بشناسند که با شناخت دقیق مبانی اسلام وارد عمل شدند و جریان انقلاب اسلامی را به راه بیاندازند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی سعیدی استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، معرفت پیدا کردن و شناختن اندیشه و سیره حضرت امام خمینی(ره) را لازم دانست و گفت: آثار بسیاری از حضرت امام خمینی(ره) به عنوان میراث ایشان برای جامعه به جای مانده است و این میراث باید به خوبی در جامعه منتقل شود و به نسل‌های مختلف گفته شود.

وی با اشاره به لازمه درست عمل کردن که شناخت درست است، اظهار داشت: هیچ چیزی بدون شناخت و معرفت نمی‌تواند جنبه عملی درستی پیدا کند و اگر هم کسی بدون معرفت و شناخت کافی و مطلوب وارد اجرا شود، بدون شک اشتباه و خطا خواهد کرد و حتی از مسیر خارج خواهد شد.

حجت‌الاسلام سعیدی، به راه انداختن جریانی مانند انقلاب اسلامی را فقط مشروط به شناخت صحیح حضرت امام(ره) از مبانی اسلامی عنوان کرد و افزود: آن شناخت، شناختی است که همراه با تجزیه و تحلیل در مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) باشد که به طور حتم باید تحلیل‌هایمان با قران کریم و سنت اهل بیت(ع) مطابقت کند. جامعه باید این شخصیت بزرگوار تاریخ ایران و اسلام را بشناسند که با شناخت دقیق از مبانی اسلامی وارد عرصه عمل شدند و توانستند جریانی به مانند جریان انقلاب اسلامی را به راه بیاندازند.

وی در ادامه افزود: در جامعه تطبیق اندیشه و سیره حضرت امام با قران کریم و سنت اهل بیت(ع) بسیار لازم است و باید با شیوه‌های مطلوب و تأیید شده به نشر اندیشه حضرت امام(ره) بپردازند تا مردم و نسل جدید به خوبی ایشان را بشناسند و بتوانند خارج از روایت‌گری غلط رسانه‌های بی‌انصاف و معاند، شخصیت حضرت امام خمینی(ره) را درک کنند.

استاد حوزه علمیه در انتهای سخنان خود خاطرنشان کرد: مؤسسه تنظیم و نشر امام خمینی(ره) نیز زحماتی در زمینه معرفی و شناخت دادن نسل‌ها نسبت به شخصیت حضرت امام کشیده‌اند که بخواهند اندیشه و سیره حضرت امام را در ابعاد مختلف با آیات و روایات تبطیق دهند و به جامعه معرفی کنند؛ اما این میزان فعالیت و خدمت‌رسانی بسیار کم می‌باشد و در مقایسه با میزان فعالیت دشمن علیه شخصیت حضرت امام بسیار ناچیز دیده می‌شود، برای همین باید این مؤسسه قدم‌های دقیق‌تری را بردارد و بیشتر در این مسیر خدمت کند.

ارسال نظرات