۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۷۵۳۲۳
تحریف بنیانگذار (۳۴)

پیامد اشرافیت مسؤولان؛ تخریب امام برای نسل های آینده

پیامد اشرافیت مسؤولان؛ تخریب امام برای نسل های آینده
استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: جریان اشرافیت امروز برای بقای بر قدرت، امام را تحریف می کند که منجر به منقصت امام در نزد نسل های آینده می شود.

حجت الاسلام ناصر محرر استاد اخلاق حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، راهکار جریان اشرافیت برای حفظ خود در دایره انقلاب را تحریف سبک زندگی امام خمینی (ره) دانست و گفت: امروزه قدرت طلبی یا اصرار بر بقای در قدرت انگیزه تحریف امام خمینی است.

وی ساده زیستی امام راحل را با زندگی تجملاتی جریان اشرافیت متناقض نما ارزیابی کرد و افزود: جریان اشرافیت چاره ای جز بیان تفاسیر جدید و متضاد از سیره و گفتار امام خمینی(ره) ندارد.

استاد حوزه علمیه قم مسأله تحریف و تاویل را رویدادی دارای پیشینه تاریخی عنوان کرد و گفت: دشمنان امام علی علیه السلام، برای کاهش جایگاه اجتماعی ایشان ابتدا به فضیلت تراشی برای اشخاصی که در تقابل با ایشان بودند حرکت کردند اما وقتی به نتیجه دلخواه خود نرسیدند، اقدام به تحریف نزدیکان امیرالمومنین نمودند تا بتوانند وهنی بر حضرت وارد سازند.

وی افزود: امروزه عموم روحانیت خصوصا منتسبان به امام راحل در صورت اشرافی گری و اقدامات خلاف سیره و منش امام راحل، آب به آسیاب دشمن ریخته و باعث می شوند بهانه برای تخریب شخصیت امام و منقصت جایگاه رفیع این رهبر سیاسی شیعی در نزد نسل های آینده به دشمنان امام و نظام مقدس اسلامی بدهند.

حجت الاسلام محرر با بیان اینکه ساده زیستی، کم خوری و کم پوشی نیست، گفت: ساده زیستی یعنی نداشتن تعلق دنیوی و دل سپردن به اهداف الهی.

وی ساده زیستی را بینه و نشانه عدالت دانست و افزود: عدالت شرط حکمرانی است و ساده زیستی حکایت از عدالت فرد می کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود روحانیت را پرچمدار حرکت اسلام در دنیا معرفی کرد و اظهار داشت: نشانه عدالت روحانیت ساده زیستی و زندگی زاهدانه است./841/ت302/ب1

ارسال نظرات