۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۷۵۳۲۵
تحریف بنیانگذار (۳۵)

اشرافی گری نتیجه پیروی از هوای نفس است

اشرافی گری نتیجه پیروی از هوای نفس است
حجت الاسلام مؤمنی تمایل به اشرافی گری را خطر جدی برای مسؤولان خواند و گفت: اگر خودسازی نباشد، هوای نفس انسان در ورطه ی اشرافی گری خواهد انداخت.

حجت الاسلام میرستار مؤمنی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روحانیون را پیشوا و الگوی جامعه اسلامی دانست و گفت: رهبری جامعه توسط روحانیون برگرفته از آیات قرآن و سیره امام زین العابدین است که حضرت در دعا و نیایش خود با پروردگار می فرمایند: بارالهی مرا امام متقین قرار بده!

وی لازمه پیشوایی روحانیت را ساده زیستی در زندگانی عنوان کرد و افزود: این زندگی زاهدانه است که سبب می شود مردم از روحانیون تبعیت کنند و اگر روحانیت به سمت اشرافی گری برود آن موقع نشان می دهد که دیگر روحانیت، پیرو برخی از مردم در سبک زندگی شده است.

استاد حوزه علمیه قم زندگی امام خمینی (ره) را زاهدانه و در عین حال سخاوتمندانه توصیف کرد و به بیان خاطره ای از سیره ایشان پرداخت و گفت: در زمان قحطی، امام راحل با مشاهده وضعیت وخیم مالی مردم از برادرانشان می خواهند به یاری مردم برسند و همراه با ایشان پته (کالا برگ) میان مردم توزیع کنند اما برادرانشان قبول نمی کنند و امام راحل خود اموالشان را تقسیم می کنند و پته میان مردم پخش می کنند که مردم تا فرارسیدن محصولاتشان از آن استفاده کنند.

وی روحانیت را به منزله انبیاء خواند و با اشاره به سوره مبارکه یس اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید ما یاتیهم ... همانا خداوند برای هدایت بشر راهنما فرستاده و امروزه این چراغ های هدایت روحانیون هستند اگرچه که عده ای همیشه هدایتگران را مسخره می کنند.

حجت الاسلام مؤمنی حرکت بر مدار پاکی و ساده زیستی را برگرفته از خودسازی دانست و نسبت به برخی از مسئولان که در اوایل کار زندگی ساده ای داشتنند و پایبند به آرمان ها بودند اما به مرور از این باور تغییر مسیر دادند و امروزه به جریان اشرافی گری پیوستند، گفت: علت اشرافی گری نداشتن خودسازی است و چون خودسازی نیست فرد از هوای نفس خود پیروی و گرایش به اشرافیت پیدا می کند.

وی در پایان با بیان حادثه تاریخی اصحاب فیل، عبرت این ماجرا را برای بشر، بی ارزشی و توخالی بودن اهداف دنیوی از جمله قدرت و ثروت عنوان کرد و بیان کرد: همان طور که پرندگان مامور به نابودی اصحاب فیل شدند به لطف خداوند این کرونا هم هیمنه آمریکا را به عنوان مظهر مادی گرایی بر هم خواهد زد./841/ت302/ب1

ارسال نظرات