۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۳۶۵
تحریف بنیانگذار (۲۶)

تحریف امام خمینی گفتمان استکبار ستیزی را دچار انحراف می‌کند

تحریف امام خمینی گفتمان استکبار ستیزی را دچار انحراف می‌کند
اصفهان - دبیر جامعه وعاظ اصفهان گفت: امام خمینی یک الگو برای استکبار ستیزی در جهان است و تحریف ایشان در راستای ایجاد انحراف و انحطاط در استکبار ستیزی در جهان است.

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه تحریف امام خمینی از سوی عده‌ای با هدف تأمین منافع شخصی و جناحی انجام می‌شود، گفت: برخی می‌خواهند امام خمینی را آنطور که خودشان دوست دارند به مردم معرفی کنند.

وی در ادامه افزود: کسانی که امام خمینی را از نزدیک دیده و معاصر با ایشان بوده و سیره و روش و منش ایشان را مشاهده کرده‌اند امام را خوب می‌شناسند اما جوانانی که امام خمینی را ندیده و نمی‌شناسند در مواجهه با تحریف امام خمینی قرار دارند و اگر مواظب نباشند امام تحریف شده را متوجه خواهند شد.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با بیان اینکه باید سیره و اخلاق و رویکردهای امام خمینی به صورت مکرر برای نسل جوان تبیین شود تا مانع از تحریف ایشان شود، اظهار کرد: برخی در اینکه می‌توان شخصیت را تحریف کرد شک دارند، اما حقیقت این است که وقتی ابعاد مختلف یک شخصیت مجهول بماند، یا غلط و سطحی معنا بشود آن شخصیت دستخوش تحریف خواهد شد.

حجت الاسلام ریاحی امام خمینی را یک الگو و شاخص برای کشور و انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: تحریف امام خمینی زیان بسیار زیادی برای کشور دارد، نمی‌توان امام خمینی را صرفا یک شخصیت سیاسی دانست، ایشان یک فقیه، عارف، فیلسوف و یک شخصیت دارای ابعاد گسترده است که حکومت موروثی و ظالمانه پهلوی را سرنگون کرد و یک الگو بین المللی برای مبارزان با استکبار جهانی ارائه داد، تحریف امام در راستای تحریف و از بین بردن این الگو جهانی است.

وی در ادامه افزود: ارزش‌های شخصیتی و وجود امام خمینی تبدیل به یک مکتب شد، رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود دو مکتب را مطرح کرده‌اند، یکی مکتب امام خمینی و دیگری مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب یعنی یک الگو و چارچوب و به این معنا است که ما باید منش و روش و رفتار خود را براساس آن تنظیم و طراحی کنیم، اگر این الگو تحریف شود بسیاری از رویکردها و گفتمان‌ها دستخوش انحراف و انحطاط خواهد شد.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان تحریف شخصیت امام خمینی را راهبردی برای تحریف مکتب امام خمینی و جلوگیری از ترویج گفتمان امام خمینی دانست و تصریح کرد: بعضی تلاش می‌کنند با خشک و عبوث جلوه دادن شخصیت امام خمینی و نبود محبت و عاطفه در سیره ایشان، نسل جوان را از امام خمینی دور کنند، این درحالی است که امام خمینی مظهر دلدادگی به خدا و مهربانی با خلق خدا به ویژه مستضعفان است، ایشان مصداق بارز آیه شریفه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» هستند.

حجت الاسلام ریاحی تلاش برای تحریف امام خمینی را در راستای مقابله با سیره استکبار ستیزی امام خمینی دانست و اظهار کرد: امام خمینی با ابتکارهای بزرگ خود نظیر روز قدس اوج توجه و عطوفت خود به مستضعفان و ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و کفر را نشان داده است، دشمنان تلاش می‌کنند تا با تحریف امام خمینی مانع گسترش بیشتر رویکرد استکبار ستیزی و عدم سازش با کفر و شرک بشوند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
سلام
تحریف امام از طرف نزدیکان امام صورت می گیرد
6
0
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
سلام
خیلی از کسانی که ادعا می کنند امام را شناختند، فکر می کنند که امام را شناختند
5
0
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
ای کاش امام زنده بود
4
0